با برگزاری مراسمی، بیژن بداغی به عنوان رئیس اداره صنعت معدن تجارت خرمشهر منصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند امروز در این مراسم از دوگانگی مدیریتی امور تجاری در عراق در مرز شلمچه به عنوان مهمترین مشکل این مرز بین المللی یاد کرد و گفت: دوگانگی مراکز تصمیم گیری در خصوص روابط تجاری با ایران در داخل عراق عمده چالش و تهدید برای این مرز است و به همین دلیل تعرفه برخی کالاها در مرز شلمچه به نسبت مرزهای دیگر بیشتر است.
 
محمدرضا معتمدی افزود: شرایط فعلی به نحوی است که مجموعه مدیریتی استان بصره تصمیمی را اعلام می کند در حالی که گمرک بصره با بیان این دلیل که زیر نظر حکومت مرکزی عمل می کند، طبق این تصمیم عمل نمی کند.
 
وی، روابط مستقیم و چهره به چهره را راهکار رفع این مشکلات دانست و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند اعتقاد دارد بسیاری از مشکلات با کشور عراق با مراودات مستقیم و چهره به چهره قابل حل است و این سازمان حاضر است تنها فراهم کننده چارچوب و ساختار باشد و اتاق های بازرگانی دو شهر آبادان و خرمشهر با تعامل مستقیم با طرف عراقی، کارهای اجرایی و تصمیم گیری ها را عهده دار شود.
 
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم اعلام کرد: به اتاق های بازرگانی دو شهرستان برای پیگیری رفع مشکلات از طریق تعامل با طرف عراقی تفیض اختیار کرده است.
 
وی همچنین بر اینکه مشکلات داخلی مرز شلمچه با برخی تدابیر همچون خریداری دستگاه «ایکس.ری» خودرویی و کامیونی قابل رفع است، تاکید کرد و افزود: ایکس ری خودرویی نصب و «ایکس. ری» کامیونی نیز ظرف شش ماه آینده به مرز شلمچه منتقل خواهد شد.
 
معتمدی در ادامه به برخی اخبار مبنی بر  تصمیم سازمان صنعت، معدن تجارت بر راه اندازی پایانه تخصصی در برخی مرزها نیز اشاره و بیان کرد: مرکز استان باید تعادل را در تقسیم نقش مرزها رعایت کرده و به نقش و کار ویژه مرزها و همچنین زیرساخت های تمام مرزها دقت کند تا با اعمال برخی تصمیم ها همچون ایجاد پایانه تخصصی میوه در مرزی خاص باعث کم رنگ شدن نقش دیگر مرز و به عبارتی آبادی یک مرز به قیمت ویرانی مرزی آباد نشود.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.