بورس در هفته‌ای که گذشت:

حافظ رنگ نباخت

معاملات بورس با اصلاح پرتفوی از سوی برخی معامله‌گران بود و تصحیح قیمت سهام در اغلب گروه‌های پیشرو انجام شد.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی با شاخص کل هم وزن با افزایش ۶ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۷۱۴ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۴۳۶ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۲۵۶ واحد دست یافته است.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه مپنا با ۵۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر با ۲۷ واحد و پتروشیمی با ۲۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۲۹۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۹۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۴ هزار و ۶۴۰ نوبت داد و ستد شده است. 

بازار سهام، بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بوده که لزوم اصلاح قیمت در اغلب نمادهای معاملاتی باعث شد تا عمده معاملات سهام در گروه‌های پیشرو در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) و در بازه منفی دنبال شود، بازاری که به نظر می‌رسد، همچنان در جست‌وجوی تک‌سهم‌ها ترجیح می‌دهد تا در بازار دست به عصا حرکت کند.

*** در دومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۲ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۶۹۱ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۸۵ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۱۷۱ واحد دست یافت.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت خدمات انفورماتیک با ۶۶ واحد، مخابرات ایران با ۳۹ واحد و گروه سایپا با ۲۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۴۱۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۹۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۴ هزار و ۷۲۱ نوبت داد و ستد شد.
 
در حالی با مثبت شدن علائم خرید در گروه خودرویی‌ها با پیش‌رانی سایپا نظاره‌گر بازگشت نماگرهای منتخب بورس از دامنه منفی به شیب مثبت بود که در ادامه معاملات با افزایش غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی اغلب معامله‌گران نوسان‌گیر همچنان نظاره‌گر نماگرهای اغلب قرمز‌پوش در پایان معاملات بازار بوده است.

*** در سومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۷۷ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۶۱۴ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۶۹ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۱۰۱ واحد رسیده است.

معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت آسان پرداخت پرشین با ۲۸ واحد، سایپا با ۲۷ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۹۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۳ هزار و ۵۸۵ نوبت داد و ستد شده است.

*** در چهارمین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با افزایش ۳۹ واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۴۷۹ واحد را به نمایش گذاشت این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۶۲ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۱۶۴ واحد دست یافته است.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۳۱ واحد، گروه سایپا با ۲۹ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۳۸۹ میلیارد تومان بالغ شد که این امر ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۳ هزار و ۶۶۷ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام، با معاملاتی متعادل به نسبت کم‌حجم روبرو بود که پشتوانه تحرک معامله‌گران اغلب حقوقی در گروه خودرویی‌ها و معدنی‌ها شاهد سبزپوش ماندن شاخص کل بورس بوده است. 

*** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با افزایش ۹۲ واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۵۷۲ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۴۶۳ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۶۲۷ واحد دست یافته است.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه سایپا با ۵۸ واحد، مدیریت سرمایه گذاری امید با ۴۱ واحد و ایران خودرو با ۲۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۴ هزار و ۷۶۲ نوبت داد و ستد شده است. بازار سهام، بازاری به نسبت پرحجم و پرتکابود که با تحرک حقوقی‌ها در گروه‌های پیشروی بازار از جمله معدنی‌ها و خودرویی‌ها به نظر می‌رسد طی هفته آتی روزهای اغلب سبزپوش برای تالار شیشه‌ای باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار