در نقاط مختلف استان های شمال و شمال شرق افغانستان خشخاش کشت شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ن­هادهای مدنی افغانستان با متهم کردن پلیس محلی به دخالت در گسترش کشت خشخاش اعلام کردند که امسال نزدیک به 400 هزارهکتار زمین در نقاط مختلف استان های شمال و شمال شرق افغانستان زیر کشت خشخاش رفته است.

به گزارش خبرگزاری صدای آوای افغانستان، مسئول موسسه خط نو در افغانستان در همایش «نقش مواد مخدر در گستردش و توسعه تروریسم» در شهر مزارشریف گفت: «امسال در نزدیک به 400 هزار هکتار زمین در نقاط مختلف استان های شمال و شمال شرق افغانستان خشخاش کشت شده است.»

وی افزود: افزایش کشت مواد مخدر به بیشتر شدن ناامنی ها و گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی کمک می کند.

به عقیده وی، در سال 2016 در استان بلخ، 2200 هکتار زمین زیر کشت خشخاش رفته بود، ولی در سال 2017 این رقم چهار برابر افزایش یافته است.

این منبع افزود بخش بزرگی از پول مواد مخدر، صرف خرید تجهیزات جنگی و تجهیز کردن تروریستها خواهد شد. وی افزود: « امسال این آمار 4 برابر شده است که نشانگر حدود 400 هزار هکتار زمین کشت این پدیده را در این حوزه نشان می دهد.»

اعضای شورای استانی بلخ از افزایش کشت خشخاش در این استان ابراز نگرانی کرده و حکومت محلی را به بی‌توجهی برای از بین بردن کشت‌زار‌های خشخاش متهم می‌کند.
ابراهیم خیراندیش از اعضای شورای استانی بلخ گفت: در اکثر شهرستان های بلخ هزاران هکتار زمین توسط قدرتمندان محلی، خشخاش کشت شده است.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار