رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با فاکس نیوز، اعلام کرد گروه تروریستی داعش ابزاری در دست آمریکاست که از خاک افغانستان به عنوان مکانی برای آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کند.

حامد کرزای:‌ داعش ساخته دست آمریکاستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، حامد کرزای، رئیس‌جمهور سابق افغانستان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی «فاکس نیوز» اعلام کرد گروه تروریستی داعش محصول و ابزاری در دست آمریکاست که از خاک افغانستان به عنوان مکانی برای آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کند. 

حامد کرزای در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه فاکس نیوز با بیان این مطلب اعلام کرد: «‌داعش محصول و ساخته دست آمریکاست. روشن است داعش که ریشه خارجی دارد در سال 2015 و در دوران حضور نیروهای آمریکایی در منطقه ظاهر شد. آمریکا باید درباره پروازهای معمول و منظم بالگردهای بی نام و نشانی  که برای گروه های تروریستی در مرز پاکستان و افغانستان از هوا تدارکات می ریزند توضیح دهد.»

کرزای که از دسامبر سال 2004 تا سپتامبر 2014 رئیس جمهور افغانستان بود، همچنین اقدام ماه گذشته آمریکا را در انداختن بزرگترین بمب غیر هسته ای خود بر روی شبکه ای  از تونل‌های داعش در افغانستان محکوم کرد و گفت :‌ «پیش از بمباران، داعش اغلب نیروها و اعضای خانواده ها و بستگان خود را از منطقه خارج کرده بود؛ بنابراین باید گفت که این حمله  از قبل هماهنگ شده بوده است. داعش تنها ابزار دست آمریکاست و جز این نمی تواند باشد.» 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار