11 دانشجو از480 دانشجوی مسموم دانشگاه یزد هنوزبا مسمومیت دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد از پلمب آشپزخانه خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه یزد خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته تمام دانشجویان مرخص شده و تنها ۱۱ دانشجوی دیگر بستری هستند.

 طهماسبی پیش از ظهر امروز در دومین نشست کارگروه آشکارسازی و تشخیص قرارگاه پدافند زیستی استان یزد که با موضوع بررسی ابعاد مسمومیت دانشجویان پسر دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه دو شب قبل شاهد مسمومیت دانشجویان دانشگاه یزد بودیم که در این حادثه 480 دانشجو دچار مسمومیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: به محض اعلام موضوع، تیم‌های درمانی به محل اعزام شدند و اقدام به درمان سرپایی تعدادی از دانشجویانی که وضعیت بهتری داشتند کرده و مابقی به مراکز درمانی اعزام شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و بستری دانشجویان در هشت بیمارستان یزد و یک بیمارستان تفت، خوشبختانه خدمات درمانی بر روی این افراد صورت گرفت و در همان روز اول اکثر دانشجوها از بیمارستان ترخیص شدند.

طهماسبی افزود: در حال حاضر هم تنها 11  دانشجو در بیمارستان‌ها تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و تا زمان بهبودی کامل خدمات درمانی برای آنها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور تیم‌های کارشناس درمان در محل دانشگاه، تیم تخصصی بررسی هم از همان زمان تا به الان در حال بررسی علت یا علل وقوع مسمومیت هستند و به محض تشخیص دقیق، از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد با تاکید بر اینکه خوشبختانه شرایط به طور کامل تحت کنترل است، عنوان کرد: در حال حاضر برای اطمینان بیشتر و تا زمان علت دقیق حادثه، آشپزخانه و محل غذاخوری خوابگاه پسرانه دانشگاه یزد پلمپ است.

دبیر شورای پدافند استان افزود: شرایط به‌طور کامل تحت کنترل قرار گرفت، هیچ نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد و علت این مسمومیت غذایی پس از بررسی تیم‌های کارشناسی به‌محض مشخص شدن به رسانه‌ها و مردم استان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار