کارگاه آموزشی یک روزه "تببین دستورالعمل مدیریت جامع سیلاب" به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیاست امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت:این کارگاه یک روزه با حضور مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای و مدیران امور آب و کارشناسان استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان، امروز(19 اردیبهشت) به میزبانی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه برگزار شد.


وی افزود:در این کارگاه سیل را یکی از مهمترین مخاطرات طبیعی در ایران دانست و گفت: استان کرمانشاه هم از جمله استان‌های در معرض خطر سیل در کشور است.

امیریان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از وقوع سیل از دست انسان خارج و اجتناب ناپذیر است، یادآوری کرد: اما می‌توان با رعایت برخی موارد از پیامدهای مالی و جانی و خسارات ناشی از سیل کاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یکی از مهمترین دلایلی که باعث افزایش خسارت ناشی از سیل می‌شود را تصرف حریم رودخانه‌ها عنوان کرد و افزود: ساخت و ساز در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها علاوه بر خسارت مالی، جان افراد را نیز به خطر می‌اندازد.

امیریان سپس اشاره‌ای به وضعیت بارش‌های استان کرمانشاه داشت و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 399 میلی‌متر بارندگی در استان داشتیم.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه با بارش خوب بهاری و مدیریتی که از منابع آبی در سال گذشته داریم، اکنون وضعیت ذخیره آب سدهای استان قبل توجه است و نزدیک به 90 درصد ظرفیت سدهای استان پر است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.