معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین، علت انفجارهای مهیب صبح امروز قصرشیرین را انهدام مین های برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نعمت الله نازپرورده گفت: با پیدا شدن چند مین بر جای مانده از دوران دفاع مقدس در قصرشیرین، متخصصان امر اقدام به انفجار و خنثی سازی آن ها کردند.

وی با اشاره به اینکه این نوع مین ها فقط با انفجار خنثی می شود گفت: از آنجا که این مین ها سال های متمادی در زمین های منطقه باقی مانده و دچار فرسودگی شده بودند، امکان انتقال آن ها به مکانی دیگر برای خنثی سازی میسر نبود، و به همین علت در همان مکان اصلی شان خنثی شدند.

نازپرورده گفت: در گذشته نوار مرزی قصرشیرین به طور کامل از وجود مین ها پاک سازی شده بود اما در این مدت به علت افزایش دبی آب رودخانه ها و طغیان فصلی برخی از آن ها، و نیز بارش باران، مین ها همراه جریان سیلاب از مکان های پاکسازی نشده به محدوده پاکسازی شده منتقل شده و مشکلاتی را به وجود آورده بودند.

وی افزود: مسئولان هم اکنون افراد و امکانات لازم را به منظور تفحص زمین های نوار مرزی قصرشیرین آماده کرده و انتقال داده اند تا کار پاکسازی با سرعت انجام شود.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.