جهت پيشگيری از هرگونه آسيبی در فضای مجازی بايد قبل از ورود به فضای پرالتهاب اينترنت هدف و مقصد خود را کاملاً مشخص كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  فضای مجازی با وجود فوايدی همچون جهانی و فرامرزی بودن، دستيابی آسان به آخرين اطلاعات روز دنيا، جذابيت و تنوع، کاهش هزينه‌های اقتصادی و اجتماعی، گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسيار بالا به هيچ عنوان محل امنی برای تبادل اطلاعات شخصی و خانوادگی مثل عکس و متن و غيره نمی باشد، چرا که در اين محيط هر کس می تواند دارای يک هويت متفاوت و حتی متضاد با شخصيت واقعی خود باشد.

شبکه‌های اجتماعی حتی می توانند از مواد مخدر هم خطرناک‌تر باشند چون افراد تا حدود زيادی با خطرات و عواقب اعتياد به مواد مخدر آشنا بوده و از آن اجتناب می کنند، ولی خطرات و آسيب‌های استفاده از اينترنت و فضای مجازی برای افراد و خانواده‌ها هنوز ناشناخته و مبهم است.

گاهی اوقات نيز افراد، کار با شبکه های اجتماعی را برای خود نوعی ارزش تلقی می کنند، لذا هنگام کار در اين فضا تدابير امنيتی لازم را رعايت نکرده و در بعضی از مواقع به مشکلات امنيتی بزرگی دچار می شوند.

قبل از ورود به فضای پرالتهاب اينترنت بايد هدف و مقصد خود را کاملاً مشخص نماييم؛ در غير اين صورت پس از سپری شده چندين ساعت حضور بيهوده در اين فضا نه تنها وقت زيادی را که به عنوان بزرگترين سرمايه‌ انسانی مطرح است تلف کرده ايم بلکه پس از برخورد با انواع مطالب شبهه‌ناک و غير اخلاقي ايمانمان نيز در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، زمان و مکان استفاده از فضای مجای تلفن همراه، اينترنت، تبلت و ... را به هنگام استفاده از اين وسايل بايد کنترل کننده باشد و سعی شود برای استفاده برنامه ريزی دقيق داشته باشيم تا از بروز مشکلات جلوگيری شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار