رشت؛

دیدار سفیربامدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

سفیر ایران در اوکراین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و فعالان اقتصادی این منطقه دیدارکرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با تبیین توانمندی های فعالان اقتصادی این منطقه به شرایط مساعد همکاری های مشترک میان ایران و اوکراین اشاره کرد و افزود  : مناسبات ما با کشور اوکراین بر سه محور مهم است که می تواند موجب توسعه مبادلات تجاری و همکاری های مشترک بین دو کشور شود .
 
رضا مسرور گفت : یکی از این محورها اهمیت توسعه گردشگری است که باتوجه به ظرفیت موجود دو کشور جلساتی با محوریت افزایش ظرفیت های گردشگری برگزار شده است.
 
 
وی در ادامه به انتقال کالا از طریق مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و افزود : محور دوم و حائز اهمیت ارتباط با اوکراین،  انتقال کالاست که از اوکراین و از مسیر انزلی به کشور انتقال داده شود . 
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران و اوکراین در سال جدید خبر داد واعلام کرد  : در خصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران و اوکراین با مقامات این کشور رایزنی شده و  دو نمایشگاه تخصصی امسال به میزبانی اوکراین و منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.
 
سفیر ایران در اوکراین نیز با اشاره به افزایش صادرات کالا به اوکراین گفت: در سال 2016 صادرات کالا به اوکراین 30 درصد بیشتر بود و نیاز است با معرفی توانمندی های دو کشور این رقم افزایش یابد .
  
محمد بهشتی منفرد در ادامه به ارزش ریالی مبادلات دو کشور اشاره کرد و افزود : براساس آمارها میزان گردش مالی به طور رسمی بین دو کشور بیش از800 میلیون دلار و غیررسمی بیش از 3 میلیارد  دلار اعلام شده است .
 
وی گفت  : اوکراینی ها برای توسعه صادرات در حوزه نفت و گاز با ایران ابراز تمایل کرده اند و بازار اوکراین نیز می تواند فرصت مناسبی برای حضور تجار ایرانی در عرصه های مختلف باشد .
  
سفیر ایران در اوکراین با اشاره به انجام یکسان سازی ویزا  و کاهش زمان صدور ویزا به اوکراین از 2 هفته به پنج روز تصریح کرد : علاوه بر آن امکان صدور ویزای دسته جمعی ، ویزای گروهی و ویزای اینترنتی نیز فراهم شده و  آژانس های مسافرتی نیز می توانند برای دریافت ویزای گروهی به عنوان آژانس معتمد از سوی سفارت ایران به سفارت اوکراین معرفی شوند.
 
 
انتهای پیام/ق
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.