۳۵۰۰ بیمار خاص در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند

مسؤول امور بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفتک ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سیامک صفاری اظهار داشت: چهار نوع بیماری داریم که در زمره بیماری‌های خاص قرار دارند و شامل بیماران تالاسمی، دیالیزی، MS و هموفیلی هستند.
وی تصریح کرد: از نظر فراوانی، بیش‌ترین تعداد بیماران خاص را بیماران مبتلا به MS تشکیل می‌دهند چرا که دلیل این بیماری ناشناخته بوده و پیشگیری از آن نیز سخت است.
این مسؤول یادآور شد: بیماری هموفیلی، تالاسمی و دیالیز در مراحل مختلف مورد پیشگیری هستند چرا که می‌توان عوامل ایجاد کننده این بیماری‌ها را از بین برد و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به این بیمار‌ها را انجام داد.
صفاری با اشاره به هزینه‌های درمانی بیماران خاص، اذعان داشت: خدماتی که در بیمارستان‌ها و مراکز دانشگاهی برای بیماران خاص ارائه می‌شوند رایگان بوده و علاوه بر این داروهای ایرانی این بیماران نیز رایگان است.
وی بر استفاده برخی بیماران از داروهای خاص اشاره کرد و اذعان داشت: در مواردی که بیماران از داروهای خارجی استفاده کنند نیز معمولا ۷۰ تا ۹۰ درصد این دارو‌ها مشمول بیمه می‌شوند.
مسؤول امور بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در روند تامین داروی بیماران خاص با مشکلی مواجه نیستیم، اظهار داشت: در گذشته برای تامین داروهای بیماران خاص با مشکل مواجه بودیم، ولی در دو سال اخیر مشکلی در تامین داروهای بیماران خاص نداریم.
صفاری تعداد بیماران خاص شناسایی شده استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند.
مشکلات بیماران خاص شامل سختی درمان، هزینه بالای درمان و شیوع کم بیماری در کشور است.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.