معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۵۰ هزار دانش آموز استان جزو سفیران سلامت هستند که حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان را شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ولی حسینی شامگاه پنجشنبه در جشنواره سفیرن سلامت دانش آموزی در ارومیه افزود: دانش آموزان سفیران ترویج سلامت در خانواده ها هستند و آنچه را که در مدرسه آموزش می بینند به خانه برده و به اعضای خانواده خود منتقل می کنند.

وی ادامه داد: در طرح سفیران سلامت تاکید بر این است که دانش آموزان با کمک والدین، مدیران مدرسه و معلمان سلامت، محیطی سالم از لحاظ شاخص های سلامت فراهم کنند.

حسینی گفت: با توجه به ظرفیت بالای آموزش و پرورش در برخورداری از دبیرانی توانمند در راستای اطلاع رسانی و آگاه رسانی و نیز دارا بودن جمعیت ۵۵۰ هزار نفری دانش آموزی استان می توان گامهای مهمی در راستای ارتقای سلامت و انتقال پیامهای سلامتی به خانواده و کل جامعه برداشت.

وی بااشاره به ضرورت انتقال مفاهیم آموزشی اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی با توجه به وسعت دسترسی به افراد و جمعیت تحت پوشش ظرفیتهای لازم برای تعاملات و ایجاد هماهنگی های لازم در زمینه ارتقای شاخصهای سلامت دارا هستند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: پیشگیری ارزانتر از درمان بوده و می تواند در کاهش هزینه های درمانی موثر باشد.

حسینی اضافه کرد: در این راستا یکی از مهمترین تفاهماتی که صورت گرفته طرح پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان بوده که بیانگر تعامل مطلوب بین این دونهاد است.

وی با اشاره به ۱۵ اریبهشت ماه سالگرد آغاز اجرای طرح تحول سلامت اضافه کرد: نگاه دولت به حوزه سلامت نگاه ویژه ای است و می توان به عنوان تحولی مهم در نظام سلامت از آن یاد کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.