سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان گفت: بیش از ۵ هکتار از اراضی موقوفه ساوند زیر کشت محصولات زراعی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مطیع دولت با اشاره به اینکه این موقوفه در حدود 150 سال پیش توسط بانوی واقف در کوهبنان قدیم وقف شده که در راستای امر احیاء موقوفات به همت اوقاف به عمران و آبادانی آن اقدام شده است، گفت: ساوند یک موقوفه کشاورزی با 10 هکتار زمین کشاورزی حاصل خیز بدون هیچ مستاجر ومتصرف تحت تولیت اداره اوقاف است.
وی افزود: درآمد حاصل شده از اراضی موقوفه به افراد بی بضاعت و نیازمند شهرستان اختصاص می یابد.
مطیع دولت به اهم فعالیتهای عمرانی سال جاری در این موقوفه اشاره کردوگفت: عملیات لوله گذاری و انتقال آب از ظهور چشمه تا استخر پرورش ماهی و ذخیره سازی به طول یک کیلومتر ،کاشت 700 نهال درختان میوه در سطح 2 هزار متر مربع از اراضی ،پیشرفت 40 درصدی اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار وقرار گرفتن 5 هکتار ازاراضی زیر کشت عدس از جمله اقدامات عمرانی است.
وی خاطر نشان کرد: 4 هزار و 700 قطعه ماهی سردآبی قزل آلا در استخرهای پرورش ماهی رها سازی شد که در همین راستا عملیات ساخت و تکمیل 4 حوضچه پرورش ماهی به مساحت 600 متر مربع تکمیل و آماده جهت بهره برداری است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.