حدود ۴۰ درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند و تن‌ها ۳ درصد این مدارس غیرقابل استفاده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدرضا خدادادی معاون پشتیبانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در حاشیه افتتاح آموزشگاه خیر ساز خاکپور یک گناباد و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بر اساس برنامه ششم توسعه، بهبود این ۴۰ درصد میانگین مدارس استانی است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۹۴ پروژه در خراسان رضوی شامل پروژه‌های مشارکتی با خیرین و دولتی خاص تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شده است.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی سهم اعتبارات ملی سازمان نوسازی مدارس خراسان رضوی را برای تخریب و بازسازی مدارس یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کردو گفت: در حال حاضر ۲۵۸ پروژه نیمه‌تمام شامل ۱۶۳ پروژه مشارکتی با خیرین و ۹۵ پروژه دولتی خاص در استان وجود دارد که حداکثر طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خدادادی یکی از دیگر از برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی را سامانه استاندارد گرمایشی مدارس عنوان کرد و افزود: تاکنون از ۴۷ منطقه خراسان رضوی ۱۰ منطقه به‌طور کامل به این سامانه استانداردشده‌اند و مابقی تا پایان سال ۹۷ به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی از این سامانه می‌رسند و تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی در این حوزه هزینه شده است.


وی با اشاره به پیشرفت گناباد در حوزه بازسازی مدارس گفت: تا ۲ سال گذشته در گناباد ۳۰ پروژه نیمه‌تمام به‌غیراز پروژه‌های تخریب و بازسازی بوده است و خوشبختانه تاکنون ۲۵ پروژه تحویل داده‌شده است و تن‌ها ۵ پروژه دیگر باقی‌مانده است.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی توسط خیرین احداث‌شده است گفت: مهم‌ترین سیاست‌های اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در سال ۹۶ توسعه عدالت آموزی و کیفیت‌بخشی می‌باشد که تحقق این اهداف نیازمند توسعه و بهبود فضاهای فیزیکی است.

خدادادی افزود: در سطح استان خراسان رضوی ۱۰ هزار و ۵۰۰ مدرسه با یک‌میلیون و ۲۰۰ دانش‌آموز وجود دارد لذا بهسازی و بازسازی فضاهای مدارس تن‌ها توسط آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نیست و در همین راستا از خیرین برای بهسازی و بازسازی مدارس استفاده می‌شود به‌گونه‌ای که ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی توسط خیرین احداث‌شده است.

آموزشگاه ۹ کلاسه خیر ساز خاکپور یک بااعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و با مشارکت خیر گنابادی مرحوم محمدعلی خاکپور ریابی در زیر بنایی به میزان یک هزار مترمربع توسط اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی احداث شد.

انتهای پیام//ح.ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.