یک کارشناس کنگره آمریکا مدعی شد کره شمالی قادر است علیه واشنگتن از بمب الکترومغناطیسی استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ دکتر "پیتر وینسنت"، مدیر اجرایی کارگروه امنیت ملی و داخلی آمریکا که در کمیته تخصصی حملات الکترومغناطیسی کنگره این کشور نیز  عضویت دارد، مدعی شد: به دلیل آنکه کره شمالی دو ماهواره به مدار پرتاب کرده که هم‌اکنون در حال گردش به دور زمین هستند، این کشور از قابلیت بکارگیری بمب الکترومغناطیسی برخوردار است. احتمالا پیونگ‌یانگ در حال توسعه توانایی انفجار یک سلاح هسته‌ای در ارتفاعات بالا است، که می‌تواند یک حمله الکترومغناطیسی با هدف از کار انداختن تمام سامانه‌های الکترونیکی در آمریکا را در پی داشته باشد.

کره شمالی در دهه 80 میلادی، تحقیق و پژوهش درباره برنامه‌های فضایی را آغاز کرد و در سال‌های 2012 و 2016 موفق شد دو ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. تخمین زده می‌شود گردش کامل هرکدام از این ماهواره‌ها به دور زمین 94 دقیقه به طول بیانجامد.

این کارشناس آمریکایی همچنین مدعی شد: کره شمالی همواره یک دیپلماسی تهاجمی دارد و به همین دلیل یکی از ماهواره‌هایش را همیشه نزدیک به آمریکا نگه می‌دارد. ممکن است پیونگ‌یانگ از این توانایی برای ضربه زدن به آمریکا در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر (واشنگتن) علیه کره شمالی استفاده کند.

تنش میان آمریکا و کره شمالی در چند ماه اخیر، به بالاترین سطح رسیده است. کابینه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد " استراتژی صبر" در قبال پیونگ‌یانگ دیگر به پایان رسیده است و آمریکا آمادگی دارد با کمک چین و یا بدون همراهی این کشور، اقدامی بازدارنده علیه کره شمالی انجام دهد.

دونالد ترامپ در سخنان هفته گذشته اظهار داشت خواستار حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کره شمالی است؛ اما در عین حال هشدار داد وقوع یک جنگ تمام عیار با این کشور کاملا محتمل است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
میلاد
۱۷:۵۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
امیدوارم امریکا نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
آمریکا --اسرائیل--عربستان--سه عنصر شرارت و آدم کشی تبدیل شده اند ودر پرورش وگسترش ابزارهای خود مثل داعش برای کشتار وغارت منطقه مثلث برمودا تشکیل داده اند دور از ذهن نیست که برعلیه ما شرارت کنند باید جواب ما وحشتناکتر از فکر آنها باشد
آخرین اخبار