بانک آمریکایی «کامرسیا»، حساب یک سازمان ضدصهیونیستی را که تحریم علیه تل‌آویو را ترویج می‌کند و همچنین مدافع برنامه هسته‌ای ایران است، مسدود کرد.

یک بانک آمریکایی، حساب بانکی یک سازمان ضدصهیونیستی و مدافع برجام را مسدود کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جروزالم پست نوشت:  بانک آمریکایی کامرسیا حساب یک گروه ضدصهیونیستی و مدافع برنامه هسته‌ای ایران را مسدود کرد.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی نوشت: بانک بزرگ کامرسیا که مقرش در دالاس (ایالت تگزاس) است، روز جمعه اعلام کرد که حساب بانکی متعلق به یک سازمان ضداسرائیلی را که تحریم علیه تل‌آویو را ترویج می‌کند، مسدود می‌کند.

«واینی میلکی» سخنگوی این بانک به جروزالم پست گفت: «حساب (این بانک) بسته می‌شود و این نتیجه یک تصمیم‌گیری کاری است که در زمان مناسب عملی می‌شود. ما توضیح دیگری در این باره نداریم.»

جروزالم پست افزود: بسته شدن حساب بانکی انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک که از جنبش بایکوت، سرمایه‌زدایی و تحریم (بی دی اس) حمایت می‌کند، نخستین مورد از مسدود شدن حساب بانکی ضداسرائیلی در یک بانک آمریکایی است.

تصمیم بانک کامرسیا به توقف رابطه مالی با انجمن مذکور، 3 روز بعد از آن اتخاذ می شود که گریگ ابوت، فرماندار تگزاس، یکی از قویترین قوانین ضد بی دی اس را امضاء کرد. تگزاس قراردادهای ایالتی با شرکت‌هایی را که از جنبش بی دی اس حمایت می کنند، منع می‌کند.

هنوز معلوم نیست که بانک کامرسیا این حساب را به علت پیروی نکردن انجمن از قوانین ضد بی دی اس بسته است یا به علت نقض احتمالی قوانین ضدتروریسم. 

انجمن مذکور -که مقرش در بروکسل است- رابطه کاری با یک گروه حقوقی کمونیستی کره شمالی دارد و از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز دفاع می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار