رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردا سه شنبه به منظور افتتاح بیش از ۲۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در سراسر سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر می‌کند.

سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ،میری بنجار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان پس از ورود به زاهدان قبل از ظهر بیمارستان ۳۵ تختخوابی میرجاوه را افتتاح و سپس با حضور در گلزار شهدای زاهدان به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کند.

دکتر محمودرضا میری افزود: سخنرانی در یکی از مساجد زاهدان و افتتاح همزمان بیش از ۲۰۰ طرح بهداشتی درمانی در سراسر سیستان و بلوچستان به صورت متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس در زاهدان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به استان است.

وی گفت: بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی حاشیه شهر زاهدان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای وزیر بهداشت و درمان در این سفر است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور که به سبب محرومیت‌های تاریخی بجای مانده از دوران گذشته نام محرومترین استان را یدک می‌کشد با وجود اقدامات گسترده صورت گرفته در چند سال پس از پیروزی انقلاب به ویژه در سه سال گذشته هنوز در وضعیت شاخص‌های مربوط به تجهیزات اصلی و زیرساختی حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه و تلاش بیشتر است.

سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.