ورزش چوگان با نگاه جدی تری در يزد دنبال خواهد شد.

سعید بیک رئيس هيأت سواركاری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به ارتباط سواركاری و پرورش اسب با ورزش چوگان گفت: اين ورزش اكنون جايگاهی در استان يزد ندارد اما با برنامه‌ريزي‌های انجام شده، با نگاه جدی ترين اين ورزش را دنبال خواهيم كرد.

 بیک با بیان اینکه چوگان ورزش اصیل ایرانی است و فرم این ورزش با استان یزد همخوانی دارد، اظهار داشت: باید این ورزش را در استان یزد راه‌اندازی و علاقمندان به انجام آن را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: می‌توانیم با آموزش چوگان حتی اقدام به برگزاری لیگ کنیم زیرا ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان یزد برای انجام این ورزش وجود دارد.

بیک خاطرنشان کرد: از آنجا که همه نژادهای اسب در ورزش چوگان می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، می‌توان فعالیت‌های خوبی در این رشته ورزشی در استان یزد انجام داد.

رئیس هیأت سوارکاری استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد 600 مرکز پرورش اسب وجود دارد اما تنها پنج یا شش باشگاه فعال سوارکاری در این استان فعال است، افزود: برای افزایش تعداد باشگاه‌ها مشکلات مالی نداریم اما مشکلی نظیر کمبود مربی، حرکت به سمت افزایش تعداد باشگاه‌ها را دشوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد فعالیت‌های حوزه اسب و سوارکاری در شهرستان‌های اشکذر، میبد و اردکان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در تلاشیم مسابقات پرش را نیز در شهرستان‌ها برگزار کنیم تا در اشکذر، میبد و اردکان نیز شاهد رونق مسابقات پرش با اسب باشیم.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار