معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از غربالگری هشت هزار و 150 زوج متقاضی ازدواج از نظر تالاسمی در سال گذشته خبر داد و گفت: 971 زوج ناقل و مشکوک تالاسمی برای انجام آزمایش مرحله اول معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  مسعود مطهری  در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته موارد جنین مبتلا به تالاسمی ماژور با مجوز پزشکی قانونی سقط و 2 هزار و 61 زوج مشکوک نهایی در برنامه تالاسمی تعیین وضعیت شد.
وی گفت: 18 اردیبهشت هر سال با هدف توجه بیشتر به مساله تالاسمی روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده و دانشگاه علوم پزشکی برنامه هایی در این زمینه برنامه ریزی کرده است.
وی بیان کرد: برگزاری همایش یک روزه به مناسبت روز جهانی تالاسمی در شهرستان منوجان، دیدار با بیماران تالاسمی ماژور در مرکز بیماری های خاص شهرستان جیرفت و کهنوج توسط معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت جیرفت و صحبت با خانواده بیماران و آگاهی از مشکلات این خانواده ها از برنامه های معاونت بهداشتی در منطقه جنوب کرمان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: وجود امکانات درمانی استاندارد و دستیابی به خون سالم و کافی برای همه بیماران تالاسمی و عدم تولد بیمار تالاسمی در کشور اهداف عمده ای است که برای دستیابی به آن تلاش می شود.
وی اظهار کرد: تالاسمی یک بیماری کم خونی ارثی و یکی از شایع ترین اختلال ها و بیماری های خونی است که به صورت ارثی از نسلی به نسل دیگر منتقل و فرد مبتلا به تالاسمی ماژور از والدین ناقل تالاسمی متولد می شود.
مطهری به برگزاری همایش یک روزه در شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و گفت: این همایش امروز برگزار شد و جلسه آموزشی و توجیهی برای گروه هدف عاقدین محلی در شهرستان قلعه گنج توسط مرکز بهداشت این شهرستان برگزار می شود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار