سخنگوی اسبق وزارت صنایع گفت: در سال ۸۷ به دلیل اتفاق افتادن بحران اقتصادی جهانی تعداد زیادی از کشورهای اروپایی علاقه مند به مذاکره با ایران برای شروع تجارت بودند اما بعضی اتفاقات موجب شد تا حضور خارجی ها در ایران کمرنگ شود.

علیرضا شجاعی سخنگوی اسبق وزارت صنایع در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در پاسخ به این سوال که چرا مفاد قراردادهای خودرویی با خارجی‌ها پنهانی است،گفت:پنهانی بودن  مفاد قراردادها در عرصه کسب و کاربین المللی  شاید به این دلیل است که نمی خواهند دستشان برای رقبا رو شده و از قرارداد مطلع شوند.باید توجه داشت که اهمیت اصلی در این است که تیم مذاکره کننده قوی عمل کرده و رویکرد آنها وادادگی نباشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنظر می رسد دولت برجام را بزرگتر از آنچه که بوده ،جلوه داده است، افزود: مذاکرات به زمان نیاز دارد نمی‌توان به سرعت متوقع بود که گفتگوها  به نتیجه رسیده و قراردادی بسهولت امضا شود.

شجاعی با اشاره به رفت و آمد هیئت‌های مختلف خارجی بعد از برجام تصریح کرد:خیلی از مذاکراتی که انجام شده بیشتر حالت شناختی داشته تا قراردادی و زمان نیاز است که رفت و آمدها به نتیجه بنشیند.
 
مشاور اسبق وزیر صنایع در پایان تاکید کرد :در سال ۸۷ به دلیل اتفاق افتادن بحران اقتصادی جهانی توانستیم نظر بسیاری از کشورها را به سمت ایران جمع کنیم و تعداد زیادی  از کشورهای اروپایی علاقه مند به مذاکره با ایران برای شروع تجارت با کشورمان بودند،اما بعضی اتفاقات موجب شد تا تعاملات و تجارت خارجی و فضای حضور خارجی ها در ایران کمرنگ شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار