خسروتاج گفت: با توجه به محدودیت شرکت های فعال در کشور لذا انتظار می رود تا با تنظیم برنامه های مدون شاهد توسعه کمی و کیفی آن ها برای ورود به بازارهای جهانی باشیم.

مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو در با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که نقش ديپلماسی اقتصادی برای بازارسازی توليدات در منطقه و بازارهای جهانی را چگونه ارزيابی می کنید، گفت: لغو تحریم های ظالمانه و گشایش های اخیر فضای مناسبی را برای افزایش فعالیت های تجار ایجاد کرده است و بدین طریق شاهد رونق گرفتن تردد بنگاه ها و دیپلماسی اقتصادی بعد از برجام بودیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به هزار شرکت بالای 10 میلیون دلار صادراتی فعال در کشور وجود دارند، ادامه داد: این تعداد بسیار محدود بوده لذا به منظور تقویت این شرکت ها، باید بسترهای لازم برای توسعه کمی و کیفی آن ها برای ورود به بازارهای جهانی ایجاد شود.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان بیان کرد: مقدمات اصلی همکاری مشترک با شرکت های خارجی فراهم شده است لذا با تنظیم برنامه های مدون می توان از فرصت موجود نهایت استفاده را به عمل آورد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار