کنگره ملی شعر آیه‌های جهاد با هدف تعمیق باورهای عاشورایی، شناسایی شاعران عاشورایی و انقلابی در استان زنجان با برتر شاعر اردبیلی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مهدی سلحشور فردایوریق شاعر اردبیلی با حضور در این کنگره رتبه نخست کنگره ملی شعر آیه‌های جهاد را از بین ۳۰۰ شاعر از سراسر کشور به خود اختصاص داد.

این شاعر جوان اردبیلی افزود: کنگره شعر آیه‌های جهاد با شرکت 300 شاعر و با ارسال بیش از یک هزار اثر از سراسر کشور در استان زنجان برگزار شد که ازبین این آثار توانستم با ارائه یک اثر با موضوع و محتوای شعر عاشورایی رتبه نخست این دوره از کنگره ملی شعر را کسب نمایم.

سلحشور فرد ایوریق با اشاره به اینکه کنگره ملی شعر آیه های جهاد با هدف تعمیق باورهای عاشورایی، شناسایی شاعران عاشورایی و انقلابی، ارتقای سطح کمی و کیفی شعر عاشورایی، توجه به جلوه‌های انسان ساز عاشورا و افشای چهره ناپسند کودک‌کشی در عصر کنونی و با نگاهی به کودک‌کشی از زمان واقعه عاشورا تا به امروز به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

وی افزود: این کنگره ملی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حسینیه اعظم زنجان و مجمع شاعران اهل بیت(ع) در زنجان برگزار شد.

سلحشور بیان کرد: کنگره ملی شعر آیه‌های جهاد در دو بخش اصلی و ویژه با آثاری در خصوص شهادت حضرت علی اصغر(ع)، حضرت رقیه (س)، حضرت عبدالله بن حسن، طفلان حضرت زینب و طفلان حضرت مسلم در بخش اصلی و آثاری در زمینه مدافعان حرم اهل بیت(ع) انجام شد.

این شاعر جوان اردبیلی از روستایی ایوریق توابع بخش هیر افزود: در بخش ویژه این کنگره شعرهای ارسالی در دو زبان ترکی و فارسی در بخش‌های مختلف و موضوعات مختلف انجام شد که خوشبختانه اثر ارسالی از اردبیل در این مراسم ملی آیین شعر خوش درخشید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خانیان روح الله
۱۱:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
استاد مهدی سلحشور فرد ایوریق از شاعران توانمند اردبیل هستند .انشالله تا عمر باشد در پناه مولایمان اباعبدالله قرار گیرند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۱۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
در کنگره ایه های جهاد ١٨نفر برگزیده شدن نه یک نفر.... وایشون هم اگر بودن ,جزو اون هجده نفر بودن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۱۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
در کنگره ایه های جهاد ١٨نفر برگزیده شدن نه یک نفر.... وایشون هم اگر بودن ,جزو اون هجده نفر بودن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
مرسی اردبیل