رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمان گفت: پارسال57 هزار و 856 نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش سلامت، آمادگی تحصیلی و جسمانی شدند.

سنجش بیش از 57 نو آموز کرمانی در طرح سنجش به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ موسی برومند، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان افزود: طرحش سنجش سلامت و آمادگی جسمانی سال 95 در استان از 18 خرداد آغاز و تا 20 دی پارسال ادامه داشت.

وی بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان، پیشگیری از بروز بیماری ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و عوامل موثر بر افت تحصیلی، شناسایی به هنگام دانش آموزان دیر آموز و مداخله به موقع، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک و آماده سازی آموزشی و بهداشتی خانوار ها را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش دانست.

برومند با بیان این که طرح سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در استان انجام می شود، خاطر نشان کرد: در این طرح 300 پزشک، شنوایی سنج، دندان پزشک، بینایی سنج، شنوایی سنج، مراقب سلامت، آزماینده تحصیلی و کارشناس آزمون های تخصصی هوش فعالیت خواهند کرد.

وی ارزیابی سلامت جسمانی توسط مراقب سلامت، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، ارزیابی آمادگی تحصیلی، معاینات پزشکی و دندان پزشکی و ثبت اطلاعات نوآموز در سامانه الکترونیکی سنجش را ار مراحل این طرح برشمرد.
برومند به فعالیت 38 پایگاه سنجش در سال 95 اشاره کرد و افزود: در طرح سنجش سال 96 پایگاه سنجش سلامت ویژه منطقه شهداد نیز راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال نود و پنج 57 هزار و 856 نوآموز در پایگاه های سنجش استان ارزیابی شده اند که از این تعداد 49 هزار و 156 نفر مستقیما به مدرس عادی معرفی شده و مابقی به مرحله تخصصی ارجاع شده اند.

برومند تصریح کرد: از تعداد 7 هزار و 871 نوآموز مشکوک به یک مشکل، 12 نفر داری مشکلات رفتاری، هیجانی، 20 نفر مشکلات جسمی ، حرکتی، 691 نفر مشکوک به شنوایی، هزار و 7 نفر مشکوک به بینایی و 6 هزار و 163 نفر به مرحله تست تخصصی هوش ارجاع شده اند.

وی اظهار داشت : از 57 هزار و 856 نو آموز سنجش شده 342 نفر به مدارس استثنایی استان معرفی شده اند.

برومند به وجود بیش از 2 هزار و 500 نو آموز بازمانده از سنجش در سال 95 اشاره کرد و گفت: سنجش سلامت و آمادگی جسمانی و تحصیلی این نو آموزان نیز از 16 اردیبهشت در پایگاه های سنجش انجام می شود.

وی از آغاز طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در استان از 6 خرداد امسال خبر داد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.