سازماندهی سازمان اجتماعی جامعه محلی برعهده شوراهاست تا امکانات را برای توسعه روستا بسیج کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، قربانی مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی در مراسم تجلیل از شوراهای بخشهای نصرآباد و مرکزی تربت جام با اشاره به جایگاه شورا‌ها اسلامی گفت: سازماندهی سازمان اجتماعی جامعه محلی برعهده شوراهاست تا امکانات را برای توسعه روستا بسیج کند.

وی افزود: شورا‌ها با ارتباط با مردم می‌توانند کارافرینان را شناسایی کنند تا با کمک آنان بتوانند سرمایه گذاران را به روستا‌ها بیاورند که امر باعث ایجاد اشتغال و تولید می‌شود.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش کلیدی شورا‌ها گفت: سازمان اجتماعی روستا زمانی موفق است که از تمام امکانات و صلایق بهرمند شود و وظیفه شورا سازماندهی اجتماعی است که مردم را در تصمیم گیری مشارکت دهد.

قربانی تصریح کرد: سازمان اجتماعی در جهت تولید و اشتغال به گونه‌ای عمل کند که افزایش کارآفرینی در روستا محقق شود و به افزایش در آمد‌ها و کاهش هزینه‌ها در روستا کمک کند.

وی با اشاره به روش‌های رسیدن به اقتصاد قوی در روستا افزود: کاهش واردات گندم و خرید تضمینی آن از راه‌های تقویت تولید در روستا بود که نشان داد نگاه وقتی درون زا باشد می‌توان ایجاد اشتغال کرد.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به شاخصه‌های شورای برتر خاطرنشان کرد: شورای برتر باید بتواند همبستگی ایجاد کند و نگاه قبیله ای، مذهبی و سیاسی نداشته باشد که این موضوع‌ها آفت مدیریت است و مانع توسعه روستا خواهد شد.

قربانی گفت:: جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی اقدام ایجاد شوراهای اسلامی کرده است و نشانه داد که عملکرد مثبت شورا‌ها نشان می‌دهد رویکرد درستی بوده است.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی افزود: شورا‌ها با هدف واگذاری تصمیم گیری مردم برای همه امور اجراشده است که نشان می‌دهد کار‌ها را اگر به مردم واگذار کنیم آن‌ها می‌توانند به خوبی مدیریت کنند.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.