وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم به ویژه طبقات ضعیف رضایتمندی خوبی از طرح سلامت دارند و علاقمند به ادامه طرح تحول سلامت در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حسن قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از طرح‌های درمانی و بهداشتی و فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب اظهارداشت:حداقل ۷۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان فاطمه (س) میاندواب افزوده می‌شود و بخش‌هایی از جمله‌ام. آر. آی در آن ایجاد می‌شود.

وی افزود: ساخت کلینیک تشخیص بیماران سرطانی از دیگر طرح‌های شهرستان میاندوآب است که اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب نیز گفت: امسال فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) میاندوآب به بهره برداری می‌رسد و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سهراب حیدری افزود: این طرح باید در سال ۸۴ به بهره داری می‌رسید اما ۱۰ سال در روند عملیات عمرانی آن وقفه ایجاد شد و با پی گیری‌های صورت گرفته در سال ۹۴ عملیات آن دوباره از سرگرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب ادامه عملیات بیمارستان دوباره از محل منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شد.

حیدری با بیان اینکه، این طرح جزو طرح‌های ملی است گفت: اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل این طرح باید از طریق منابع ملی تخصیص می‌یافت ولی با شرایط پیش آمده ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: به علت اینکه در گذشته در مراحل ساخت بیمارستان نظارت خوبی نشده و طرح مورد نظر با نیازهای امروزی تناسب نداشت، تغییراتی در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به ۱۰ هزار مترمربع افزایش یافت.

حیدری گفت: علاوه بر تجهیزات تنها برای عملیات عمرانی این طرح ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

وی بیان کرد: شهرستان میاندوآب دارای ۲ بیمارستان و هر کدام دارای ۱۵۰ تخت است و با افتتاح فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) تعداد تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان به حدود ۴۰۰ تخت افزایش می‌باید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب همچنین بیان کرد: طرح بهداشتی کلینیک تخصصی هم در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع و با برآورد اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در محوطه بیمارستان فاطمه (س) اجرا و امسال به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری اضافه کرد: با بهره برداری از این کلینیک، پزشکان تمام تخصص‌های رشته پزشکی در دو نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات ارائه خواهند داد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.