کرمانشاه؛

آغاز سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها از 20 خرداد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از آغاز سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی از 20 خرداد خبر داد.

آغاز سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها از 20 خرداد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حسین محمدی گفت: نوآموزان کلاس اولی از هم اکنون می توانند برای ثبت نام اولیه به مدارس مراجعه کرده و بر اساس برنامه زمان بندی که برای آنها تعیین خواهد شد، از 20 خرداد ماه به پایگاه‌های سنجش سلامت معرفی خواهند شد.

محمدی افزود: سال گذشته 20 پایگاه کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی را بر عهده داشتند که برای امسال نیز همین تعداد پایگاه سلامت در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه افزود: پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی را از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار داده و در صورتی که نوآموز بدون مشکل باشد، برای ادامه کار ثبت نام در مدارس عادی ارجاع داده خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: اگر دانش آموزی در پایگاه‌های سنجش سلامت مشکوک به مشکل شناخته شود، برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهد شد و نهایتا در مورد تحصیل او در مدارس عادی و یا مدارس خاص تصمیم گیری خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی را از نظر قد، وزن، بینایی، شنوایی، بهداشت مورد ارزیابی قرار خواهند داد، افزود: این پایگاه‌ها نوآموزان کلاس اولی را از نظر هوش و استعداد تحصیلی نیز مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

محمدی افزود: در شهر کرمانشاه یک پایگاه تخصصی سنجش سلامت برپا خواهد شد و در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، کنگاور، هرسین و سرپل ذهاب نیز پایگاه های تخصصی برپا خواهند شد و نوآموزانی هم که در سایر شهرستان‌ها مشکوک به مشکل شناخته شوند ،برای بررسی های تخصصی به نزدیک‌ترین شهرستانی که پایگاه تخصصی دارد ارجاع داده خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته حدود 30 هزار نوآموز در استان کرمانشاه به کلاس‌اول رفتند، پیش بینی کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو نیز همین تعداد کلاس اولی داشته باشیم
.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.