تشکل های مردمی نقش برجسته‌ای در ایجاد و افزایش مشارکت اجتماعی ایفا می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداردرگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند فعالیت‌های اجتماعی را درزمینه های مختلف سازمان‌دهی کنند اظهارداشت: این گونه تشکل های مردمی نقش برجسته‌ای در ایجاد و افزایش مشارکت اجتماعی ایفا می‌کنند.

محمدعلی طالبی بابیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد را برای جلب مشارکت‌های مردمی نشان دهد، افزود: در این نمایشگاه به موضوعات مختلف ازجمله موضوعات آموزشی، خیریه و.... در همه ابعاد زندگی پرداخته‌شده و این مهم ظرفیت بالای سازمان‌های مردم‌نهاد را می‌رساند.

وی گفت: این جشنواره تجربه موفقی بود، به‌گونه‌ای که به ما کمک کرد تا به‌صورت مستمر و با آمادگی بیشتری این موضوعات را دنبال کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی شامل سه بخش از دستاوردهای سازمان‌های مردم‌نهاد است چراکه بخشی از فعالیت‌های اجتماعی مانند رسیدگی به کودکان کار، فعالیت‌های ورزشی و خیریه توسط این سازمان‌ها انجام می‌شود.

مجید جوادیان زاده افزود: بخشی از غرفه‌های خیریه هم متعلق به سازمان‌های مردم‌نهاد خیریه است که دارای مجوز حقوقی هستند و با خانه سالمندان و ...تعامل و همکاری دارند و به این صورت گامی در جهت رفع مسائل اجتماعی برمی‌دارند.

وی گفت: بخش دیگری از این نمایشگاه به بازارچه خیریه که توسط مردم در محلات شکل‌گرفته، اختصاص داده‌شده که سود حاصل از نمایشگاه هم برای نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج استفاده می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در جشنواره و نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی 60 غرفه فعال است، گفت: برگزاری این غرفه‌ها همراه با برنامه‌های تفریحی و میدانی در پارک آزادگان برگزار شد و هدف این بود که در بین مردم و با حضور و مشارکت آن‌ها برگزار شود تا از نظرات آن‌ها در برنامه‌های بعدی استفاده کنیم و حضور مشارکتی مردم را افزایش دهیم.

وی اعلام کرد: بلندمدت ما این است که این‌گونه برنامه‌ها را در جهت افزایش مشارکت مردم در مکان‌هایی مانند پارک‌ها برگزار کنیم. 

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.