دادگاه ایتالیایی ایوریا حکم پرداخت خسارت به کارمند مخابراتی که به دلیل استفاده طولانی مدت از تلفن همراه دچار تومور مغزی شده بود، داد.

دادگاه ایتالیایی با صادر کردن حکمی ارتباط بین تلفن همراه و تومور مغزی را به رسمیت شناخت
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دادگاه ایتالیایی ایوریا اولین دادگاه در جهان است که ارتباط علیتی بین استفاده از تلفن همراه و تومور مغزی را در تاریخ 11 آوریل 2017 به رسمیت شناخته و حکم به پرداخت خسارت ماهیانه 500 یورو، به روبرتو رومئو، کارمند مخابرات، که در اثر 15 سال استفاده از تلفن همراه دچار تومور مغزی شده بود، داد. به دلیل اینکه کارشناس دادگاه مدارک مبتنی بر مطالعات انجام شده با بودجه صنعت مخابرات را قبول نکرد، این موضوع در سرخط خبرهای بین المللی قرار گرفت.

این حکم صادر شده توسط قاضی لوکا فادا از دادگاه ایوریا است: "قاضی تومور مغزی و استفاده از تلفن همراه را مرتبط تشخیص داد". آژانس امنیت اجتماعی دولت باید به رومئو برای تومور مغزی که منجر به از دست دادن شنوایی در یک گوش شده است، خسارت پرداخت کند. او برای 15 سال به مدت سه ساعت در روز از تلفن همراه شرکت استفاده کرده بود.

رومئو می گوید: "من هیچ چاره ای جز استفاده از تلفن همراه برای ارتباط با همکاران و سازماندهی کار نداشتم - به مدت 15 سال در همه وقت و در همه جا ازجمله خانه و ماشین از تلفن همراهم برای انجام وظایف شغلی خود استفاده می کردم. احساس می کردم گوش سمت راستم کاملا مسدود شده است و در سال 2010 تومور تشخیص داده شد. خوشبختانه این تومور خوش خیم بود اما پزشکان برای برداشتن تومور، مجبور به حذف عصب شنوایی من شدند و حالا دیگر نمی توانم بشنوم. "

به گزارش نشریه آسوسیتد، "آژانس حفاظت از مصرف کننده کادوکنز می گوید که با توجه به تصمیم اتخاذ شده در مورد رومئو، یک طبقه بندی عملیاتی برای ایجاد هشدارهای بهداشتی در مورد حمل تلفن همراه در ایتالیا ایجاد شد، و همچنین خطرات بهداشتی مرتبط با استفاده از تلفن همراه به طور کلی توسط آژانس امنیت اجتماعی ایتالیا به رسمیت شناخته شده است ".

کارشناس دادگاه حاضر به قبول شواهد یافت شده از مطالعاتی که با بودجه صنایع مخابرات انجام شده بود، نشد. چند مطالعه مروری منتشر شده، چگونگی ارتباط تامین کنندگان بودجه تحقیقات با نتایج حاصل از مطالعات روی تابش تلفن همراه را ثبت کرده اند. یک مقاله آنالیزی و مطالعه شهودی منتشر شده در نشریه مربوط به علوم مغز و اعصاب در سال 2017 که از کیفیت بالاتری برخوردار بود، ارتباط آماری معنی داری بین استفاده از تلفن همراه و خطر تومور مغزی را نشان می دهد. در واقع منابع تامین کننده بودجه بر روی کیفیت نتایج تولید شده اثرگذارند.

در سال 2017، محققان سوئدی مشهور، مایکل کالبرگ و لنارت هاردل، ارزیابی از مطالعات اپیدمیولوژی و آزمایشگاهی منتشر کردند و نتیجه گرفتند که تابش RF باید به عنوان یک ماده سرطانزا گلوما در نظر گرفته شود.

وکلا استفانو برتون و رناتو آمبروسیو نیز اظهار داشتند که "برای اولین بار در جهان است که یک دادگاه ارتباط علیتی بین استفاده نامناسب از تلفن همراه و تومور مغزی را به رسمیت شناخته است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.