ماموریت اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در موسسات آموزش عالی ایجاد دانشگاه های نسل سوم ماموریت گرا و کار آفرین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در مراسم نکوداشت مقام معلم و تجلیل از هیات علمی نمونه سال 95 و یک درصد دانشمندان برتر جهان در دانشگاه مازندران با اشاره به فعالیت 3000 شرکت دانش بنیان در کشور گفت: در 39 پارک علم و فن آوری بیش از 1100 شرکت دانش بنیان فعال و 32هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در دولت یازدهم تاکنون بیش از 20هزار میلیارد ریال قرارداد های تحقیقاتی و فن آوری میان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با وزارتخانه های دفاع و نفت و 100 دانشگاه کشور به امضاء رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری با تاکید بر اینکه ایجاد رشته های بین رشته ای(شناور) در اولویت قرار دارد، گفت: سه سال گذشته 834 برنامه درسی تدوین شد.

فرهادی افزود: در یکسال و نیم اخیر نیز 10 دوره دکتری مشترک با دانشگاه کشورهای اتریش، ایتالیا، هلند، کره جنوبی، روسیه و آلمان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه 2800 موسسه آموزشی و علمی در کشور فعالیت می کنند، گفت: طرح آمایش آموزش علمی در برنامه ششم توسعه مورد توجه دولت قرار گرفته است و بر این اساس همه فعالیت ها و نیازمندی های مراکز آموزش عالی مورد بررسی قرار می گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویی پارسال 80میلیارد تومان وام به دانشجویان دکتری پرداخت کرده است، افزود: این رقم امسال به 110میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی به رشد 5/18درصدی تولیدات علمی ایران در سال میلادی 2016 اشاره کرد و گفت: 208 نفر از استادان دانشگاه های ایران پارسال در ردیف دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

مراسم نکوداشت مقام معلم و تجلیل از هیات علمی نمونه سال 95 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در دانشگاه مازندران برگزار شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار