نیروهای سوری طی ساعات گذشته موفق شدند چندین منطقه راهبردی از حومه شرقی حمص را به‌تسلط خود درآورند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای سوری طی ساعات گذشته موفق شدند چندین منطقه راهبردی از حومه شرقی حمص را به‌تسلط خود درآورند.

*آزادسازی چهار نقطه راهبردی در حومه شرقی حمص

عملیات‎های مقتدرانه رزمندگان مقاومت در حومه شرقی حمص/ عملیاتی تروریستی که به مرگ حقارت‌آمیز تکفیری‌ها منجر شد!

منابع نظامی اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه با همکاری رزمندگان مقاومت توانستند چهار نقطه از غرب منطقه «محمیه التلیله» در شرق تدمر را که در فاصله 18 کیلومتری حومه شرقی حمص قرار دارد، به‌تسلط خود درآورند.

به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ هم‌چنین نیروهای سوری موفق شدند نقطه 968 در شمال غرب روستای «ضبعه الملیحه» و نقاط 876 و 881 در غرب «المشیرفه الجنوبیه» را که در فاصله دو کیلومتری حومه شرقی حمص واقع هستند، از شر تروریست‌ها پاکسازی کنند.

*هلاکت تحقیرآمیز تروریست‌ها در در عملیات «مرگ بدون تحقیر»

عملیات‎های مقتدرانه رزمندگان مقاومت در حومه شرقی حمص/ عملیاتی تروریستی که به مرگ حقارت‌آمیز تکفیری‌ها منجر شد!

اما در درگیری‌های میان تروریست‌های مسلح در شهرک «الیادوده» از حومه درعا، یکی از سرکردگان ارشد تروریست‌های جیش‌الحر با نام مالک حسن مسالمه، در نبردی که تکفیری‌ها آن‌را مرگ بدون تحقیر نامیده بودند به‌هلاکت رسید. 

لازم به‌ذکر است که گروه‌های تروریستی عملیات «مرگ بدون تحقیر» را برای حمله به مواضع ارتش سوریه در محله المنشیه شهر درعا راه‌اندازی کرده بودند که در نهایت به درگیری‌های داخلی میان گروه‌های تکفیری منجر شد.

منابع وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که درگیری‌های گسترده در شهر الطبقه حومه غربی رقه هم‌چنان ادامه دارد و اخباری که از تخلیه شهر از عناصر داعش حکایت می‌کنند، صحت ندارد.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت هجوم تروریست‌های داعش را به سلسله کوه‌های الشومریه در حومه شرقی حمص را خنثی کردند. تروریست‌ها قصد داشتند به‌سمت مواضعی که شب گذشته در آن شکست خورده بودند حمله کرده و پیشروی‌هایی را به‌دست آورند که در نهایت ناکام ماندند.

نیروهای ارتش سوریه و یگان‌های مقاومت طی درگیری‌های گسترده با عناصر داعش و وارد کردن تلفات بالا به تروریست‌ها، پیش‌روی‌های قابل‌ملاحظه‌ای را در محور المقابر به‌سمت پاسگاه مخفی الجمهوری در محور جنوبی شهر دیرالزور صورت دادند. 

*تثبیت تسلط نیروهای سوری بر چندین نقطه از حومه شرقی حمص

عملیات‎های مقتدرانه رزمندگان مقاومت در حومه شرقی حمص/ عملیاتی تروریستی که به مرگ حقارت‌آمیز تکفیری‌ها منجر شد!

وزارت دفاع سوریه دربیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از یگان‌های مسلح ارتش با مشارکت رزمندگان مقاومت ضمن پیشروی در حومه شرقی حمص، تسلط خود را بر روستاهای «التدمرية، الخليلية، المهشم، کوه‌های الشومرية وتعدادی از تپه‌های پیرامون آن» تثبیت کردند و ضمن به‌هلاکت رساندن شماری از تروریست‌های داعش، بخشی از تجهیزات متعلق به تکفیری‌ها را منهدم کردند.

ساختمان بمب‌گذاری خودرو تروریست‌های جبهه‌النصره در روستای دیرفول حومه شمالی حمص هدف قرار گرفت. به‌علاوه دو خودروی بمب‌گذاری شده منهدم شده و تعدادی از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند.

ارتش سوریه خودروی زرهی «BMB« عناصر داعش را در منطقه سریه جنید از توابع جنوب غربی لواء‌التامین شهر دیرالزور هدف قرار داد که در این حمله سرنشینان زره‌پوش تروریست‌ها هلاکت یافتند.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت طی درگیری با تکفیری‌های داعش و تکمیل عملیات نظامی در حومه شرقی حمص توانستند سلسله کوه‌های الشومریه را به‌عمق 9 کیلومتر و عرض 13 کیلومتر به‌تسلط خود درآورند.

هم‌اکنون علاوه بر تحولات میدانی جاری در بحران سوریه که غالبا به‌نفع محور مقاومت در جریان است، تحولات سیاسی نیز با وجود کارشکنی گروه‌های معارض مسلح، به مسئله پایان تنش در برخی مناطق این کشور منتهی شده است.

با پایان یافتن نشست آستانه چهار، بر موضوع ایجاد مناطق امن و بدون تنش در چهار منطقه ادلب، حومه شمالی حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه توافق شد.

توافقی که نماینده سوریه از آن به جهشی بزرگ تعبیر کرد؛ البته نباید از یاد برد که هم‌اکنون تروریست‌ها علاوه بر شکست‌های پی‌درپی در نبردهای میدانی، با چالش دیگری نیز در نقاط مختلف مواجهند. این چالش گسترده، بالا گرفتن اختلافات و درگیری‌هایی است که میان گروه‌های تکفیری در نواحی گوناگون و به‌ویژه غوطه شرقی دمشق در جریان است.  

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا این تکفیریها را نیست و نابودشون کنه ان شالله
آخرین اخبار