نظامیان روسیه طی ساعات اخیر به شهر «عفرین» در شمال غربی حلب وارد شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نظامیان روسیه طی ساعات اخیر به شهر «عفرین» در شمال غربی حلب وارد شدند.
 
نیروهای روسی که یگان‌هایی از ارتش سوریه نیز آنان را همراهی می‌کردند، بخشی از تجهیزات نظامی و لجستیکی خود را به منظور استقرار در این شهر، وارد روستای «کفر جنة» کردند.  
 
ورود نظامیان روسیه به شهر «عفرین» در شمال غربی حلب/ پایگاه و مقر دیده‌بانی تکفیری‌ها در درعا منهدم شد 
 
ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، تلاش تروریست های داعش را به نقاطی از کوه‌های منطقه «الشومریه» در حومه شرقی حمص ناکام گذاشتند.
تروریست‌ها قصد داشتند پس از متحمل شدن خسارات بسیار در این منطقه، مجددا به آن نفوذ کنند.
 
*پنجمین روز از درگیری‌های داخلی تروریست‌ها در غوطه شرقی  
به‌نقل از شبکه المنار لبنان؛ درگیری‌های میان گروه‌های تروریستی جیش الاسلام، هیئة تحریرالشام و فیلق الرحمن در مناطق مختلف غوطه شرقی دمشق به پنجمین روز خود رسید.
 
از سویی عناصر تحریرالشام پس از درگیری با تکفیری‌های جیش الاسلام در غوطه شرقی، شهرک‌های «جسرین و حزة» را به‌تسلط خود درآوردند.
 
*انهدام پایگاه و مقر دیده‌بانی تروریست‌ها در درعا
 
ورود نظامیان روسیه به شهر «عفرین» در شمال غربی حلب/ پایگاه و مقر دیده‌بانی تکفیری‌ها در درعا منهدم شد 
 
ارتش سوریه پایگاه‌ها و مراکز فعالیت گروه‌های مسلح تروریستی را در شهر درعا و محور «بصر الحریر به جنین» در منطقه اللجاه هدف قرار داد که در این حملات شمار زیادی از عناصر تکفیری به هلاکت رسیده و مقر فرماندهی و دیده‌بانی، 4 دستگاه خودرو و 3 پایه مسلسل متعلق به آنان نیز منهدم شد.
 
منابع معارض مسلح اعلام کردند که درپی آتش ارتش سوریه در شهر درعا، دو تن از عناصر تکفیری‌ها هم به‌هلاکت رسیدند.
 
*سرنگونی یک پهپاد چندمنظوره داعش در فرودگاه نظامی دیرالزور
نیروهای سوری در حمله به مواضع داعش در جنوب شهر دیرالزور، یک دستگاه بولدوزر تروریست‌ها را هدف قرار دادند.

در ادامه نیروهای ارتش سوریه با استفاده از شلیک گلوله‌های تانک، دو تن از عناصر تکفیری را در محور جنوب غربی منطقه لواء‌التامین به‌هلاکت رساندند.

به علاوه نیروهای مقاومت سوری یک پهپاد مخصوص عکس‌برداری هوایی تروریست‌ها را که قابلیت شلیک خمپاره به اهداف زمینی را دارد، در فرودگاه نظامی دیرالزور سرنگون کردند.
 
هشت نفر از افراد وابسته به یگان‌های حمایتی کُرد سوریه نیز در اثر حمله عناصر داعش به ایستگاه آب‌رسانی «الکبر» و نقاط دیگر واقع در حومه شمال غربی دیرالزور کشته شدند.
 
*بیش از 90 درصد «الطبقه» در تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد
 
ورود نظامیان روسیه به شهر «عفرین» در شمال غربی حلب/ پایگاه و مقر دیده‌بانی تکفیری‌ها در درعا منهدم شد 

مسئول نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که این نیروها پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش توانستند بر بیش از 90 درصد شهر الطبقه در حومه غربی رقه تسلط پیدا کنند.

به‌علاوه طی 48 ساعت گذشته، نیروهای دموکراتیک بر 9 محله دیگر تسلط یافته و ضمن به‌هلاکت رساندن ده‌ها تن از تکفیری‌ها، تعدادی از زره‌پوش‌ها و تانک‌های متعلق به تروریست‌ها را به‌غنیمت گرفتند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در صفحه رسمی فیسبوک خود اعلام کردند که پس از درگیری با عناصر داعش در شهر الطبقه، بخش قدیمی این شهر را به‌کنترل خود درآوردند.

منابع وابسته به عناصر معارض مسلح اعلام کردند که به‌دنبال درگیری‌های گسترده نیروهای دموکراتیک با داعش طی 24 ساعت گذشته در شهر الطبقه و حومه غربی رقه، 35 تن از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند.
 
اما درپی انفجار مین‌های کار گذاشته شده توسط تروریست‌های داعش در نزدیکی شهرک «خنیز السلمان» از حومه شمالی رقه، هفت نفر از شهروندان سوری ساکن این مناطق به‌شهادت رسیدند.
 
*ورود نظامیان روسیه به شهر «عفرین» در شمال غربی حلب/ اهتزاز پرچم سوریه بر فراز بلندی‌های پایگاه نظامی روس 
 
 ورود نظامیان روسیه به شهر «عفرین» در شمال غربی حلب/ پایگاه و مقر دیده‌بانی تکفیری‌ها در درعا منهدم شد
 
مرکز هماهنگی معارضان مسلح اعلام کرد که نیروهای نظامی روسیه به شهر «عفرین» در حومه شمال غربی حلب وارد شدند.

به‌نقل از منابع محلی؛ تعدادی از کامیون‌ها و خودروهای زرهی روسی ضمن ورود به این شهر، در روستای «کفر جنة» (بین شهرهای اعزاز و عفرین) مستقر شدند.

آن‌گونه که این منابع بیان می‌کنند، نیروهای ارتش روسیه به‌منظور متوقف کردن فشارهای نظامی ترکیه و بازگرداندن آرامش به عفرین وارد این شهر شده‌اند.

خبرهای دریافتی حاکی از آن است که پس از رسیدن یگان‌هایی از ارتش سوریه به همراه نظامیان روس به روستای «کفر جنة»، نیروهای سوری پرچم کشور خود را بر فراز بلندی‌ها و ساختمان‌های پایگاه نظامی روسیه در این منطقه به‌اهتزاز درآوردند.    
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار