مدیر مدرسه علمیه خواهران اردستان گفت: خداشناسی و خودشناسی از اصول اولیه مطرح در زندگی انسان مسلمان است؛ بالطبع تمام دروس حوزه حول محور این هدف قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سماویه میرحسینی  اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور اسلامی با اکثریت شیعه هستیم، مکتب امام جعفر صادق(ع) به عنوان ششمین مقتدای جامعه ما دارای ارزش بالایی است بنابراین این نهاد مقدس در تمام شهرستان‌ها به عنوان یک نماد اسلامی شناخته شده و از طرفی خواهران نیز جایگاه تربیت نسل را بر عهده دارند و این ارزش را چندین برابر می‌کند.

وی افزود: از آن جایی که خداشناسی و خودشناسی از اصول اولیه مطرح در زندگی انسان مسلمان است؛ بالطبع تمام دروس حوزه حول محور این هدف قرار دارند و سعی می‌کند آنچه در رابطه با اصول اولیه مطرح می‌شود و در سعادت انسان نقش دارد، در حوزه تبلیغ شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران اردستان ادامه داد: این مسائل حول پنج محور بوده و عبارت از قرآن، سنت، فقه، اخلاق و تاریخ اسلام و برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی و اصول رسیدن به سعادت، آموزش اصول تبلیغ و برنامه‌های متنوع دیگر است.

وی افزود: در شهرستان‌ها به دلیل کمبود مبلغ خواهر، فضای مناسبی جهت این امر برای طلاب است همچنین طلابی که در سطح سه ادامه تحصیل داده باشند زمینه مناسبی جهت تدریس آن‌ها وجود دارد پس بالطبع تربیت مبلغ و مدرس در اولویت اول قرار می‌گیرد.

میرحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم فرهنگی غرب، متأسفانه این هوای مسموم اندک اندک افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیشترین قشری که تحت تأثیر این هجمه قرار می‌گیرند قشر جوان جامعه هستند که در آستانه ارتقای تحصیلات خود هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.