نماینده ولی‌فقیه در لشگر 8 نجف اشرف گفت: کسانی که در راه خدا با جان و مالشان جهاد می‌کنند بالاترین مقام را در پیشگاه خداوند دارند و انبیای بر مقام شهدا غبطه می‌خورند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محسن طالب‌زاده در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان دهاقان اظهار داشت: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و امام شهدا را گرامی می‌داریم و شهادت مقامی بوده که بیان آن سخت است.

وی افزود: کسانی که در راه خدا با جان و مالشان جهاد می‌کنند بالاترین مقام را در پیشگاه خداوند دارند و انبیای بر مقام شهدا غبطه می‌خورند.

نماینده ولی‌فقیه در لشگر 8 نجف اشرف گفت: همانا بهشت 8 درب دارد و جهاد دری از درهای بهشت محسوب می‌شود که هر کسی لیاقت آن را ندارد.

وی با بیان اینکه در بین انبیای الهی همه توفیق جهاد نداشته‌اند گفت: حتی در بین انبیا همه توفیق جهاد نداشتند و امام حسین چون مجاهد بود از جایگاه ویژه‌ای در نگاه خداوند برخوردار است.

طالب‌زاده خاطرنشان کرد: همان‌طور که در روایات آمده در روز قیامت پیامبر وارد بهشت نمی‌شود و می‌گوید تا دخترم زهرا نیاید وارد بهشت نمی‌شوم حضرت که می‌آید می‌گوید تا فرزندم حسین نیاید وارد نمی‌شوم و وقتی که او می‌آید دوباره می‌گوید تا یاران حسین نیایند وارد نمی‌شوم جون مجاهد بود.

اگر اهل جهاد شدید لازم نیست حتماً شهید شوید، عنوان داشت: انسان می‌تواند تا آخر عمر به شهادت نرسد اما مجاهد باشد همان‌طور که امام باقر و امام صادق هم جهاد علمی و فکری داشتند و قرار نیست همه خوبان شهید شوند زیرا افرادی هم باید کشور را حفظ کنند.

همچنین حجت‌الاسلام اصغر رضوانی امام‌ جمعه شهرستان دهاقان نیز با حضور در این مراسم با اشاره به بیان کرد: امام صادق (ع) در حدیثی انسان‌ها را مانند معدن‌هایی می‌داند که از استعدادهای متفاوتی برخوردارند و باید استخراج شوند و این امربر عهده تعلیم دهندگان است.

وی با بیان اینکه ما هم می‌توانیم راه شهدا را برویم، تصریح کرد: در روایات آمده میثم تمار برده‌ای بود که توسط امام علی (ع) با قیمت بالایی از بازار برده فروشان خریداری شد و تحت تعلیم وی قرار گرفت تا جایی که صاحب اسرار امیرالمؤمنین(ع) شد.

امام‌ جمعه شهرستان دهاقان شهیدان را الگو دانست و افزود: شهدانی که ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم در مدرسه جبهه، جنگ و دفاع مقدس ساخته شدند.

وی ادامه داد: عزیزانی که به عنوان الگوی ایثار و شهادت یاد می‌کنیم ارزششان بیشتر از همه معادن دنیا است، زیرا نمی‌توان قیمتی برای آن‌ها در نظر گرفت.

در ادامه رضا یلمه‌ها رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با حضور در این مراسم با اشاره به زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا اظهار داشت: در دانشگاه آزاد دهاقان یادواره 2 شهید گمنام برای دومین سال برگزار شد، زیرا شهدا الگو و سرمشق ما هستند.

وی افزود: در روایات امام صادق (ع) از رسول خدا نقل می‌کنند: 3 طایفه علما، شهدا و پیامبران در نزد خداوند شفاعت می‌کنند و

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به جایگاه والای شهدا در اسلام تصریح کرد: رسول خدا (ص) هم می‌فرماید: مافوق هر نیکی یک نیکی است و آنجا که مردی در راه خدا کشته می‌شود بالاترین نیکی به شمار می‌رود و این روایات تبیین چایگاه اصلی شهادت در اسلام است.

وی احترام و حفظ یاد و نام شهدا و خانواده شهدا را وظیفه همگان دانست و اظهار داشت: هم‌چنین رسول خدا خود را جانشین شهید در خانواده وی می‌داند و می‌فرماید«هر کس رضایت آن‌ها را جلب کند مرا خشنود کرده و هر کسی که آن‌ها را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است».



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار