سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد؛

دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه‌های پیشرو در توسعه سرآمدی آموزش است/ تعارض نداشتن میان آموزش و پژوهش

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه آموزش و پژوهش در تعارض با هم نیستند، گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیش گام در سر آمدی آموزش کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دومین همایش ملی آموزش عالی با عنوان (سرآمدی آموزش) که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، در خصوص روش‌های سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها گفت: آموزش از موقعیت شهروندی درجه دو در آموزش عالی برخوردار است و کار کرد آموزشی کمی نادیده گرفته می‌شود، همچنین آموزش گری کاملا در حاشیه قرار دارد و روز به روز با بزرگ داشت پژوهش و پژوهشگر محیط نهادی ما مستعد تداوم و تعمیق این باور و برداشت می‌شود. 
 
وی افزود: احیای آموزش در آموزش عالی نیازمند به ایده پردازی و نظریه پردازی است و باید اراده‌ای برای تحول در این عرصه شکل بگیرد. 
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به مساله تحول در آموزش نباید ساده داشت، گفت: لازم است تا متخصصان به میدان آیند و تحول در آموزش را با دیدگاه تخصصی مورد توجه قرار دهند و راه حلی هوشمندانه و متناسب با شرایط اتخاذ شود. 
 
مهر محمدی تصریح کرد: باید باز تفسیر مفهوم سر آمدی آموزش در پرتو مفهوم آموزش پژوهی دنبال کنیم و این موضوع را مورد توجه داشته باشیم اقبال به آموزش به معنی انحراف از پژوهش نیست بنابراین سیاست جایگزینی آموزشی به جای پژوهش پاسخگوی نیازهای ما نخواهد بود. 
 
وی بیان کرد: آموزش قائده کلی و علمی را نیاز ندارد و موقعیت و محل در این روند تاثیر گذار است بنابراین استاد دانشگاه مکلف به رمز گشایی از فرآیند یاد دهی یادگیری باید باشد. 
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: با آموزش کارآمد نمی‌توان به مقصد رسید و آموزش پژوهی می‌تواند تضمین یادگیری معنا دارد و ماندگار باشد و دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهادی که تربیت معلم کشور را بر عهده گرفته می‌تواند به عنوان یکی از دانشگاه‌های سرآمد در دانش پژوهی معرفی شود و از ماموریت‌های تربیت معلم انتظار چنین پیش گامی و پیش تازی می‌رود. 
 
وی یادآور شد: در دانشگاه فرهنگیان برنامه‌ای را به تصویب رساندیم که به موجب آن یکی از شروط ارتقای اساسی ارائه رساله آموزشی است و در تلاش هستیم تا این مساله را به وزارت علوم پیشنهاد کنیم چرا که برای سر آمدی آموزش نیازمند آموزش پژوهی هستیم که منتهی به پیتینت (امتیاز اختراعات) شود. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار