گزارش/

مطالبه فرهنگیان از رئیس جمهورآینده/ دولت دوازدهم درمانی برای درد معلمان دارد؟

فرهنگیان در استانه روزهای پرشور و حرارت انتخابات مطالباتی از رییس جمهور و دولت دوازدهم دارند و امیدوارند تا گره گشایی از مشکلات و معضلات آنها انجام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش نهادی عظیم که  928هزار نفر کل کارکنان را تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۵۷۵ هزار نفر معلم، بیش از ۱۶۰ هزار نفر خدماتی و بیش از ۱۴۰ هزار نفر گروه مدیریت مدرسه هستند.
 
نهادی که با این قشر عظیم کارکنان به نوعی سراسرکشور و افراد جامعه را تحت تاثیر دارد هرچند کارکنان این نهاد انسان ساز اغلب مورد بی مهری مسئولان بوده و گوش شنوایی برای مشکلاتشان آنها وجود ندارد و همواره به دنبال راهی برای رفع مشکلات خود هستند.
 
این ایام که روزهای پر شور وحرارت انتخاباتی بیش از هرمساله دیگر زبانزد جامعه شده و نامزدهای انتخاباتی هم می کوشند تا از برنامه هایی و اهداف خود را در چهارسال آینده را مطرح کنند هرچند تا امروز نقش آموزش و پرورش با وجود گستردگی و تاثیرگذاری آن نقشی کمرنگ در صحبت ها و مناظره‌های نامزدها داشته اما وعده هایی که تا امروز داده شد نظیر پرداخت معوقات پشتوانه اجرایی قوی نداشته است .
 
با وجود تمامی مطالبات و وعده هایی که گویی تحقق آن در حال تبدیل شدن به یک رویا است ، فرهنگیان هنوز چشم امید به دولت دارند و مطالبات خود را از رییس جمهور دولت دوازدهم می خواهند و دامنه این مطالبات با توجه به اینکه هیچگاه نگاه کارآمدی به آن نشده روز به روز در حال افزایش است.

**آقای رئیس جمهور، جوانان را دریابید!
در هفته گرامیداشت هفته معلم پای درد ودل معلمان این قشر فرهیخته و مغفول مانده جامعه نشستیم تا این روزها که مقارن با شور و حرارت انتخاباتی است خواسته های معلمان از رییس جمهور آینده را بدانیم که امید که نامزدهای انتخاباتی نگاهشان را به این قشر فرهنگی با توجه بیشتری معطوف کنند.
   
قاسم نژاد معلم با سابقه بیش از ۵۰ سال در آموزش و پرورش  فعالیت می کند،در مورد مطالبه اش  از رییس جمهور آینده می گوید:  درخواست دارم که رییس جمهور به وضعیت اشتغال جوانان رسیدگی کند.
 
وی ادامه می دهد: اگر شغل این گروه از جامعه تامین نباشد در آینده با مشکل تهیه مسکن و ماشین مواجه می شوند و به دنبال آن اقدام به ازدواج نمی کنند.

**شان معلم گمشده است
همواره معلمان و حرفه معلمی را مقدس و قابل احترام می دانیم اما در عمل گاه این تعابیر چنان کمرنگ و بی ارزش می شوند که مسیر احیای آن به سختی میسر خواهد بود.
 
تکریم جایگاه معلم از مصادیقی است که امروزه درعمل کمتر می توان آن را مشاهده کرد و معلمان همواره به این مساله معترض هستند که شان و منزلت معلم و جایگاه آن در جامعه خدشه دار شده است  هرچند وضعیت معیشتی یکی از محورهای اصلی توجه به معلمان است اما نباید حفظ شان و منزلت آنها را نیز نادیده گرفت.
 
در همین راستا فاطمه .ق از رییس جمهور خود درخواست دارد که شان و منزلت معلم را به جایگاه واقعی شان برساند و می گوید: متاسفانه مقام معلم در بین جامعه و دانش آموزان  کم شده و همین مساله سبب بروز مشکلاتی برای آنها می شود.
 
وی ادامه می‌دهد: وضعیت معیشتی معلمان اصلا خوب نیست و ما در قبال زحمتی که می کشیم حقوق خوبی دریافت نمی کنیم و من از رییس جمهور آینده تقاضادارم که فکری اساسی برای این معضل ما داشته باشد.
 
**فرق را پیش از فقر درمان کنید
همواره عدالت اجتماعی و برپایی آن از محورهای اساسی برنامه ها در دولت های مختلف بوده است اما انگار در این بخش هم معلمان مهجور واقع شده اند و حال و روز جایگاه این قشر فرهیخته در کفه ترازوی عدالت با سایر نهادها همسان نیست.
 
جایگاه معلمان و خانواده انها در میان افراد جامعه علی رغم تقدس و جایگاه واقعی این حرفه موقعیت خوبی ندارد و تعریف درستی از این حرفه برای جامعه ارائه و تعریف نشده است و مادیات و وضعیت اقتصادی بر فرهنگ و فرهیخته تقدم دارد.
 
سهیلا .ع از رییس جمهور آینده کشور می خواهد که برای مدارس امکانات و تجهیزات خوبی را در نظر بگیرد و برای انجام تحقیقات و پژوهش های معلمان برنامه ریزی خوبی انجام دهد.
 
وی عنوان می کند: از رییس جمهور آینده می خواهم برای فرزندان  فرهنگیان امکانات رفاهی و ورزشی خوبی را تامین کند تا آنها با حسرت به فرزندان سایر کارمندان کشور نگاه نکنند.
 
 **جیب معلمان تاب مخارج امروزی را ندارد
گفتمان مشترکی که در میان تمامی معلمان مطرح بوده وضعیت معیشتی است که انگار این مشکل چنان در آموزش و پرورش ریشه دوانده که تا کنون هیچ وزیر و دولتی چاره ای برای آن نداشته است با وجودی که اموزش و پرورش نهادی است که تعویض وزرا و استیضاح آنها امری متداول در آن است اما این تغییرات در اصل مشکل تاثیری نداشته است.

مشکل معیشتی که چاره ای جز عزم همگانی برای رفع ان نداریم به یک معضل پر دردسر و چالش برانگیز برای معلمان مبدل شده که حتی نمی توان ازتاثیرآن  بر روند تعلیم و تربیت چشم پوشی کرد چراکه دغدغه های معیشتی و ذهن درگیر معلم و چاره جویی برای مشکلات اقتصادی تمرکز وی را از کار اصلی که تربیت نسل آینده است، گرفته و آفتی برای آموزش و پرورش به حساب می آید.

حسین .ع . می گوید: متاسفانه وضع معیشتی معلمان خیلی بد است و یک معلم برای گذراندن زندگی مجبور است دو شیفت کار کند و این مساله تاثیر منفی در تعلیم و تربیت دانش آموزان می گذارد.

وی بیان می کند: من از رییس جمهور می خواهم که قانون حقوق هماهنگ را برای همه  کارمندان از جمله معلمان کشور اجرا کند تا ما شاهد عدالت اجتماعی بیشتر در جامعه باشیم .

گزارش از آتوسا دولتیاری

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۴:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
خواهشن از معلما برای خودتون نردبام نسازید الان معلم 8 ماهه اضافه کارشو ندادین و مفت سرکلاس داره میره !کجایید؟!!حقوقم که ماشاالله افتضاح بهش میدید!! و دیگیر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۱۵:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
قریب به 40 سال است درمانی که نکردند و دردهای ما را هم افزایش دادند.
Iran (Islamic Republic of)
حسين كاظم پور كارمند پست
۱۳:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا فقط فرهنگيان چرا كارمندان ادارات ضعيف را هم اضافه نمي كنيد ، مطالبه همه ماكارمندان ادارات ضعيف كه به ناحق در استضعاف نگهداري شده ايم رفع تبعيض هاي ناروا است
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۲:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
من به عنوان یک فرهنگی معتقدم که هیچ دولتی به معلمان بها نمی دهد و همه ی وعده های آقایون برای معلمان دروغ است..... آموزش و پرورش ایران از قدیم همین طوری بوده و خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۲:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
باسلام
فرهنگیان به اون کاندیدی رای می دهند که متعهد گردد حق و حقوق فرهنگیان را سروسامان بخشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
حق التدریس فرهنگیان رسمی 8 ماه است که پرداخت نشده.چه کسی پاسخگو است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
معلمادردخودشون درددانش اموزانشون ودردفرزندان خودشان هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۱:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
دشت موز روزانه فرهنگیان ۴۰ هزار تومان ،هر چهار ماه یک بار ۵۰۰ هزار تومان پاداش ،وعیدی یک ملیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
از رییس جمهور می خوام فکری هم به حال حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش کنند با کار بسیار زیاد حقوق بسیار کم می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
قالیباف مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط آقای قالیباف اعلام کرده برای معیشت فرهنگیان برنامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی
۰۸:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
در این کشور تنها کسانی که فراموش شده اند معلمانند.حتی حق ادامه تحصیل را هم از آنها گرفتند تا تیر خلاصی باشد بر پیکر نیه جان آموزش وپرورش. یک معلم ناامید ودل سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
وزیر آموزش وپرورش سرگرم البسه ی قاچاق دخترش است حقالتدرس فرهنگیان با گذشت 8ماه از سالی تحصیلی پرداخت نشد با اینکه قول داده بودند قبل از عید پرداخت شود که نشد بعد موکول شد به هفته ی معلم که نشد از وزیر دروغگو دختر قاچاقچی باید انتظار داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
معلمی که با این همه بی عدالتی روبرو می شود، انگیزه تعلیم و تربیت ندارد، اگر هم انتخاب کند فقط تعلیم را انتخاب می کند، از تربیت خبری نیست، حالا باید به دنبال راهکار برای بهتر شدن وضع فرهنگ جامعه باشیم.
من خودم معلم هستم، وقتی به دانش آموز از خوبی علم می گویم، صریحا جواب می دهد: (چرا ماشین خودت چنین است و چنان است؟! پس علم خوب نیست که یک بیسواد دارای منزل و خودروی آنچنانی است و توی معلم ...)
Iran (Islamic Republic of)
حسنزاده
۰۵:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
بعدازگذشت 25 سال هنوزفکرمیکنم وضعم سال آ ینده بهترازامسال خواهدبودولی درعمل دقیقا برعکس.زهی خیال باطل .چون هیچکس درجای که باید باشدنیست .ازماونسل ماکه گذشت خدابه دادنسل ونسلهای بعدی برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
آره فقط به درد معلما برسید بقیه هیچ مشکلی ندارن
حقوقشون حقوقه تعطیلاتشون از همه بیشتره اونم با حقوق انواع و اقسام مزایارو هم دارن اونوقت باز مشکل اصلی جامعه حق و حقوق فرهنگیاست
Germany
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگه مجبوری دروغ بگی و با خودت مصاحبه کنی .کجای ایران کسی با 50سال سابقه کارمند داره؟برو قانون رو بخون مطابق قانون با خودت مصاحبه کن
Germany
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگه مجبوری دروغ بگی و با خودت مصاحبه کنی .کجای ایران کسی با 50سال سابقه کارمند داره؟برو قانون رو بخون مطابق قانون با خودت مصاحبه کن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
تبدیل وضعیت معلمان پیمانی استخدام سال۸۹به رسمی هنوز انجام نشده وهیچکسی پاسخگونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط میرسلیم در حرف ها و برنامه هایش دغدغه معلمان رو دارد
Iran (Islamic Republic of)
همتی
۲۳:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
در کشورهای پیشرفته بالاترین حقوق را معلمین می گیرند وهمین امر باعث شده معلمین از صمیم قلب و با مطالعه و تحقیق و طرح درس و فعالیتهای عملی و آزمایشگاهی و کارگاهی و .... در کلاس درس حاضر میشوند و همین امر باعث پیشرفت کشورشان شده . ولی در کشور ما فرهنگیان مستضعفین ترین اقشار جامعه هستند و پس ازگذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب وضعییت کشورمان این چیزی هست که الان مساهده میفرمایید .!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
معلمان زیاد هستند ولی زیادی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۳:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
بعد از ۸ ماه هنوز حق التدریس معلمان رسمی و باز نشسته پرداخت نشده . آموزش و پرورش در طول ۴۰ _۳۰ سال گذشته چنین سابقه ای نداشته . معلومه وزیر مون خیلی ...... البته فکر کنم ایشان وقت این کارها را نداره !!!!
Iran (Islamic Republic of)
سلامی
۲۳:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مطمین باشید رییس جمهور بعدی هم به معلمان خدمتی نخواهد کرد.گویا این دولتها همه با معلمان دشمنند
آخرین اخبار