مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: مجوز برای احداث 10 نیروگاه خورشیدی به قدرت حدود 100 مگاوات در استان همدان صادر شده که در طول 2 سال آینده آماده بهره برداری می شود.

صدور مجوز احداث 10 نیروگاه خورشیدی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حاجی‌رضا تیموری افزود: برای احداث این نیروگاه ها به ازای هر هفت مگاوات حدود هشت میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.
 
تیموری ادامه داد: در سال 93 در بخش خزل یک نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به قدرت 6.4 مگاوات به بهره‌برداری رسید که از حرارت آن نیز در کارخانه کشت و صنعت خزل استفاده می‌شود.
 
وی اظهار کرد:دومین نیروگاه مقیاس کوچک به قدرت 4.2 مگاوات در شهرک صنعتی بهاران آماده بهره‌برداری است که با راه‌اندازی آن در مجموع 10.6 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان احداث شده است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در چهار مکان دیگر به قدرت 17 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک را در حال احداث دارند.
 
وی با اشاره به کاهش تلفات برق عنوان کرد: تلفات انرژی نیز در چهار سال گذشته از 16.7 درصد به 10.7 درصد تا پایان سال 95 کاهش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: تعویض 421 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، نصب 333 دستگاه ترانس کم ظرفیت و کم تلفات و نصب و تعویض 43 هزار کنتور دیجیتال برای مشترکان از دیگر اقدامات بوده است.
 
وی با اشاره به جمع آوری 6 هزار و 468 انشعاب غیر مجاز و دریافت 32 میلیارد ریال خسارت از استفاده کنندگان غیرمجاز گفت: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به کاهش زمان نصب کنتور مشترکان جدید، کاهش ضریب تکرار حادثه، احداث و توسعه و اصلاح و بهینه کردن شبکه های روستایی با جذب اعتبارات بند 'ه' بودجه سال 95 به میزان 65 میلیارد ریال اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.