مردم الجزایر امروز پنجشنبه برای انتخاب 462 نماینده پارلمان این کشور برای پنج سال آینده به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، انتخابات پارلمانی الجزایر امروز (پنجشنبه) آغاز شد و این اولین انتخابات پارلمانی چند حزبی در این کشور از زمان اصلاح قانون اساسی در سال 2016 به شمار می‌رود. مردم الجزایر 462 نماینده را از میان 12 هزار کاندید برای "مجلس ملی" انتخاب می‌کنند.

این انتخابات برای اولین بار تحت نظارت "هیات عالی مستقل نظارت بر انتخابات" برگزار می‌شود که به دنبال انجام اصلاحات در قانون اساسی تشکیل شده است. این هیات 410 عضو دارد که نیمی از آنها را قضات و نیمی دیگر را شخصیت‌های مستقل تشکیل می‌دهند و ریاست آن را عبدالوهاب دربال، وزیر سابق این کشور برعهده دارد. این هیات در راستای تلاش برای برگزاری انتخابات در فضایی شفاف تشکیل شده است.

در همین حال عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر از تمامی شهروندان این کشور خواست در انتخابات پارلمانی و "برقراری ثبات و پیشرفت دموکراسی" مشارکت داشته باشند.

وی گفت: این رای گیری از آن جهت که در چارچوب اصلاح "عمیق" قانون اساسی و همزمان با اوضاع مالی که موجب چالش‌های بسیاری شده صورت می‌گیرد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این رای گیری با حضور 23 میلیون الجزایری از ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت 7 شب ادامه دارد و رای گیری برای شهروندان مقیم خارج در روزهای شنبه و یکشنبه نیز امکان پذیر است. همچنین الجزایر 45 هزار نیروی پلیس را برای تامین امنیت بیش از 53 هزار مرکز رای گیری به کار گرفته است.
 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار