مسئولان الجزایر و روسیه دو روز متوالی در خصوص مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مذاکرات مسئولان الجزایر و روسیه در خصوص مبارزه با تروریسم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، مسئولان الجزایر و روسیه روز چهارشنبه در الجزیره رایزنی های خود را درباره مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم ادامه دادند.

طبق بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه الجزایر منتشر کرد در این مذاکرات که روز سه شنبه آغاز شد هیئت الجزایری به سرپرستی عبدالقادر مساهل، وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب شرکت کرده و هیئت مذاکره کننده روسی نیز به سرپرستی وندیکتوف الکساندر، نماینده شورای امنیت ملی روسیه حضور یافته است.

در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر آمده است هیئت های مذاکره کننده دو کشور که اولین بار سال گذشته در نشستی گردهم آمدند، در نشست الجزیره درباره مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم در سطح منطقه‌ای و مقیاس بین‌المللی و همچنین بحران‌ها و مناقشات مهم در منطقه به ویژه بحران کشور مالی، اوضاع امنیتی منطقه ساحل، مناقشه سوریه و همچنین اوضاع کنونی صحرای باختری گفتگو و تبادل نظر کردند.

مبارزه با تروریسم سایبری و جرم و جنایات سازمان یافته و همچنین رابطه میان تروریسم و جنایات سازمان یافته فراملی از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

اولین نشست رایزنی مسئولان الجزایر و روسیه ژوئیه سال گذشته در مسکو برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار