معاون رییس جمهور به همکاری و حمایت جامعه جهانی در برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان تأکید کرد.

آخرین بررسی‌های کمیسیون مستقل انتخابات به حکومت ارائه گردید
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون رییس جمهور در این دیدار به همکاری و حمایت جامعه جهانی در برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان تأکید ورزید و افزود که کمیسیون مستقل انتخابات آخرین بررسی های خود را در پیوند به برگزاری انتخابات به حکومت ارائه کرده است و حکومت وحدت ملی مصمم است که این انتخابات به شیوه الکترونیک برگزار گردد.

معاون رییس جمهور نهایی سازی بحث الکترونیک شدن انتخابات، تقویم انتخاباتی و همچنین میکانیزم تمویل برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان را از عمده موضوعاتی خواند که حکومت وحدت ملی با همکاران بین المللی به صورت جدی این موارد را بحث و پیگیری می کنند.

وی گفت که مردم، نهاد های سیاسی و حکومت افغانستان در مورد برگزاری انتخابات پیش رو به یک اجماع وتوافق عمومی رسیده اند.

در این دیدار معاون رییس جمهور پیوستن گلبدین حکمتیار را به پروسه صلح یگ گام ارزنده خواند و تأکید کرد که از دست آورد های سیاسی و مدنی افغانستان مطابق با قانون اساسی افغانستان باید حمایت و حفاظت گردد.

دمینیک جرمی سفیر بریتانیا مقیم در کابل، نیز در این دیدار بر حمایت جامعه جهانی از پروسه برگزاری انتخابات در افغانستان تأکید کرد و تصریح نمود که انتخابات در افغانستان می بایست به گونه ی برگزار گردد که برای مردم افغانستان قابل قبول واقع شود.

سفیر بریتانیا وعده سپرد که حکومت بریتانیا همگام با جامعه جهانی از پروسه صلح و همچنین برگزاری انتخابات در افغانستان، با حکومت وحدت ملی همکار خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار