استاندار کرمان با اشاره به اینکه قوانین مزاحم توسعه در استان کرمان احصاء شد ، گفت: تمرکزگرایی دولت نیز چالش جدی توسعه است.

احصاء قوانین مزاحم توسعه در کرمان  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان امروز در نشست روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های سراسر کشور در هتل پارس کرمان اظهار داشت: نقد‌پذیری باعث تقویت کارها و در نهایت توسعه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دولت با سیاست‌های خرد‌گرایانه کار کرده است گفت: آرامش سیاسی ایجاد شد و با تعامل سازنده با دنیا، تحریم‌ها برداشته شد.
 
استاندار کرمان با بیان اینکه توسعه در داخل کشور دارای چندین چالش است افزود: قوانین مزاحمی برای توسعه وجود دارد که در استان کرمان این قوانین توسط 52 دستگاه اجرایی  احصاء شد و در حال رسیدگی برای اصلاح آنها هستیم.
 
وی با بیان اینکه تمرکز‌گرایی دولت نیز چالش جدی توسعه است خاطر‌نشان کرد: بروکراسی اداری مصیبت دیگری است که جمعیت زیادی از کارمندان دولت با بهره‌وری پایین در حال کار هستند.
 
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه در این دولت زحمات زیادی برای موارد عدم توسعه کشیده شده است گفت: دولت‌ها می‌آیند و کارهای خوبی برای مردم انجام می‌دهند اما موفق نیستند و دلیل آن هم عدم آموزش به مردم است.
 
وی با بیان اینکه نزاع‌های سیاسی چالش دیگری است که در بعضی جاها آنقدر زیاد می‌شود که اصلا نمی‌شود کار کرد افزود: در بسیاری جاها به جای آنکه وقت صرف کار شود، وقت صرف تخریب همدیگر می‌شود.
 
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان با تشکیل مثلث توسعه با حضور همه ارکان حکومت وحدت ایجاد شد تصریح کرد: کارنامه این مثلث امضای 76 هزار تفاهم‌نامه همکاری با بخش خصوصی است که حدود 26 هزار میلیارد ریال آن روی زمین است.
 
وی با بیان اینکه شرکت‌های نامدار اقتصادی در استان مشغول به کار شدند گفت: 21 بنگاه بزرگ اقتصادی، مدیریت توسعه را در استان بر عهده گرفتند که عملکرد خوبی هم داشته‌اند.
 
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها به همه نقاط کشور رسیده اما توسعه صورت نگرفته است افزود: تمام روستاهای بالای 20 خانوار برقدار شدند و مردم ثروت دارند اما روش استفاده از آن را آموزش ندیده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در شهرستان قلعه‌گنج با حضور بنیاد مستضعفان مردم منزلت اجتماعی پیدا کردند اظهار‌ داشت: امروز شهرستان قلعه‌گنج که زمانی محروم بود به مقصد گردشگری تبدیل شده و امید به زندگی مردم در این منطقه افزایش پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار