93 درصد از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجانغربی در سال 95 جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از 56 میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در سال 95، در حدود 93درصد این اعتبار جذب شده است .

عبداله فتح اله زاده اظهارکرد: یکی از مولفه های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه ها ، افزایش در آمد بهره برداران نیز به دنبال خواهد داشت .

فتح اله زاده با تاکید بر ضرورت نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان ، تصریح کرد: از محل این تسهیلات اعتباری در سال 95 ، تعداد 738 دستگاه تراکتور ، 53 دستگاه کمباین ، 759 دستگاه سایر ادوات کشاورزی و 2 مورد تجهیزات واحدهای تولیدی دام و طیور به ناوگان حمل و نقل کشاورزی استان اضافه شده است .

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش متقاضیان دریافت تسهیلات ، تسهیلات خط اعتباری سال 96 که به میزان 56 میلیارد و 200 میلیون ریال به استان تخصیص یافته است ، با توجه به یارانه‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای در جذب صددرصد این تسهیلات تا پایان سال داشته باشیم .

فتح اله زاده افزود: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال 95 از 1.41 به 1.46اسب بخار در هر هکتار ارتقا یافته است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد :در حال حاضر 43 هزار و 372 دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی ، 122 هزار و 160 دستگاه انواع ادوات دنباله بند و 860 دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد که به طور میانگین برای هر دستگاه تراکتور، 2.8 دهم انواع ادوات دنباله بند موجود است .

وی از کشاورزان استان در خواست کرد برای بهره مندی از  تسهیلات اعتباری سال 96 جهت تکمیل پرونده و معرفی به بانک کشاورزی به مراکز خدمات و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.