رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده ویژه آلمان در این کشور تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بدون تاخیر در زمان معین آن برگزار خواهد شد.

تأکید اشرف‌غنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در زمان مقرربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیروز با زبینه شپاروسر، نماینده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان دیدار کرد. در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد مبارزه با تروریزم ، مواد مخدر و مسایل افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

آقای غنی در این دیدار گفت که مشکل مواد مخدر تنها مشکل افغانستان نه، بلکه مشکل بین المللی است. وی افزود که طالبان و سایر گروه های تروریستی می خواهند بالای مناطقی تمرکز داشته باشند که در آنجا مواد مخدر بیشتر است.

محمد اشرف غنی افزود که باید جامعه جهانی بخاطر مختل ساختن شبکه های تولید، پروسس و قاچاق مواد مخدر مشترکاً تلاش نمایند.

غنی بیان داشت که به طالبان و سایر گروه های تروریستی ضربات و تلفات زیادی وارد شده است و در ماه های اخیر شماری از فرماندهان طالبان از بین رفته اند.

وی خاطرنشان کرد:" حکومت متعهد است که انتخابات ریاست جمهوری را بدون تاخیر در زمان معین آن برگزار نماید و در سال جاری انتخابات پارلمانی را نیز در پیشرو داریم".

محمد اشرف غنی، گفت که حکومت افغانستان بخاطر برقراری صلح و ثبات در کشور تعهد قوی دارد و موافقتنامه صلح با حزب اسلامی نمایانگر این تعهد است.

وی افزود که طالبان افغان که آماده صلح باشند، دروازه های صلح به روی شان باز است، زیرا خواست نهایی ما برقراری صلح دایمی در کشور می باشد.

آقای غنی در این دیدار در مورد تلاش های دولت افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری نیز صحبت کرد.

وی در مورد تغییرات مثبت در نهاد های امنیتی کشور، گفت:" ما پلان چهارساله امنیتی داریم و اهداف ما در این زمینه مشخص و معلوم است".

در این دیدار زبینه شپاروسر نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان ضمن ابراز تسلیت و همدردی به رئیس جمهور و مردم افغانستان بخاطر حادثه تروریستی قول اردوی شاهین، گفت که مشکل افغانستان باید از طریق مذاکرات و صلح بین الافغانی حل و فصل شود.

وی تاکید کرد:" ما این را درک می کنیم که حکومت افغانستان در راستای برقراری صلح و ثبات، تلاش های زیادی را انجام داده است و آمدن گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیز نتیجه این تلاش ها می باشد".

گفتنی است که نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان امروز همچنان با رئیس اجرایی نیز دیدار کرده و هر دو جانب پیرامون مسایل مختلف گفتگو کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.