گردهمایی سراسری معاونین حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

برگزاری گردهمایی سراسری منابع طبیعی کشور در شیراز
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود منصور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی سراسری معاونین حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی سراسر کشور گفت: اقدامات حفاظتی در سطح 18 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور انجام شده است.
 
وی با اشاره به حفظ احیاء و توسعه منابع طبیعی پایدار، رویکرد حفاظتی و همکاری مردم در اجرای طرح های حفاظتی در اراضی ملی بیان کرد: کاهش، حذف و یا از بین بردن بستر های تخریب مهمترین راهکار حفاظت از اراضی ملی است.
 
همچنین مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: با هماهنگی تمام دستگاه ها در حفاظت از اراضی ملی می توان ضریب حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان را افزایش داد.
 
وی با بیان اینکه اقدامات حفاظتی در 90 درصد از وسعت اراضی منابع طبیعی انجام شده تصریح کرد: مستند سازی اراضی ملی در سطح 870 هزار هکتار ،صدور 1 میلیون و 100 هزار هکتار اسناد تک برگی ،اجرای کمربند حفاظتی به طول 385 کیلومتر مربع و اجرای طرح مبارزه با خشک شدن درختان بلوط در سطح یک میلیون هکتار از جمله فعالیت ها در حوزه منابع طبیعی بوده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار