مشهد؛

برگزاری روز ملی فردوسی و خیام در شهرستان های خراسان رضوی

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:همزمان با فرارسیدن روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی 25اردیبهشت ماه و روز ملی حکیم عمر خیام در 28اردیبهشت ماه برنامه های ویژه ای در سطح استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری روز ملی فردوسی و خیام در شهرستان های خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین زارع صفت گفت: با هماهنگی های انجام شده تمامی شهرستان های استان همزمان با فرارسیدن روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی 25اردیبهشت ماه و روز ملی حکیم عمر خیام در 28اردیبهشت ماه برنامه های مناسبتی با هماهنگی تشکل ها و انجمن های میراث فرهنگی شهرستان  و سایر دستگاه های اداری مرتبط از جمله دانشگاه ها برگزار می‌شود.

او افزود: فردوسی بزرگترین شاعر حماسه سرای ایران و جهان است و بر ما واجب است که به منظور حفظ زبان و ادبیات فارسی برنامه های فراگیری در سطح استان، کشور و سایر کشورها برگزار کنیم. همچنین از فضای مجازی به شکل مناسبی در راستای بزرگداشت حکیم فردوسی و خیام  و بهره مندی ازظرفیت کتابخانه ها  در معرفی فردوسی می توان به خوبی استفاده کرد.

زارع صفت بیان کرد: گلباران آرامگاه فردوسی و خیام درروزهای 25و 28اردیبهشت ماه، نقالی و شاهنامه خوانی فردوسی، تئاتر با موضع شاهنامه و مراسمات آیینی از جمله برنامه هایی است که در بزرگداشت فردوسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.