ریاضی عنوان کرد؛

دانشجو‌ها باید در حوزه سلامت دانشجویی پیشگام باشند

معاون امور دانشجویان وزارت علوم گفت: یکی از کلیدی‌ترین موضوع در دانشگا‌ها بحث سلامت است و دانشجویان باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند و پیشگام در این حوزه باشند.

دانشجو‌ها باید در حوزه سلامت دانشجویی پیشگام باشند
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسن ریاضی معاون امور دانشجویان وزارت علوم در دومین سمینار رابطین بهداشت دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک اظهار داشت: ما یک وظایفی داریم که باید آن را به درستی انجام دهیم، اما به درستی انجام دادن این وظایف مستلزم دخالت خود دانشجویان است.
 
وی ادامه داد:حوزه دانشجویی بخصوص در سال‌های اخیر با توجه به رشد گسترده و سریع در برخی از موارد باعث شده که ما مشکلات عدیده‌ای در دانشگا‌ها و در زمینه بهداشت داشته باشیم.
 
معاون امور دانشجویان وزارت علوم افزود: متاسفانه بسیاری از دانشگاهای ما در فاصله زمانی کوتاهی تاسیس شدند و بدون ارزیابی و با برنامه ریزی عملا با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند، در حال حاضر دانشگاه امیرکبیر و چندین دانشگاه بزرگ ما کمتر از مسائل پیچیده‌ای مانند بحران در سلف سرویس‌ها، خوابگا‌ها و ناامنی‌ها در محیط کارگاهی و آزمایشگاهی روبه‌رو هستند.
 
وی گفت: ارزیابی ما این است که بدون کمک خود دانشجویان این کار پیش نمی‌رود در واقع خود دانشجویان بهترین رصد و وضعیت را می‌توانند از محیط‌های خود از نظر بهداشتی داشته باشند.
 
 معاون امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در دانشگا‌ها بحث سلامت است و به نظر من خود دانشجوها می‌توانند این شرایط را تغییر دهند و به ارتقا آن کمک کنند.
 
ریاضی ادامه داد: ارزیابی‌های عمومی انجام شده در سطح دانشگا‌ها نشانگر این است که کیفیت زندگی هم برای مردم جامعه و هم دانشجو‌ها روز به روز رو به افزایش است.
 
وی اضافه کرد: در واقع یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کیفیت زندگی ما بخش سلامت است و نه تنها در دانشگا‌ها بلکه باید در جامعه هم به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
معاون امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: در واقع آن چیزی که می‌تواند این دایره را گسترش دهد و به کیفی‌سازی دانشگا‌ه‌ها کمک کند حوزه دانشجویی است و دانشگا‌ها تنها جایی هستند که می‌توانند تخصصی با مسائل برخورد کنند و وظیفه رابطین به نحوه‌ای باید متمرکز و هدفمند در حوزه سلامت باشد.
 
ریاضی گفت: رابطین دانشجویی باید تمرکز بیشتری در حوزه سلامت اعم از سلامت کارگاه و آزمایشگا‌ها داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: ما هر ساله در دانشگا‌ها برنامه پایش سلامت دانشجویی را انجام می‌دهیم و در این طرح دانشجو‌ها باتوجه به وضعیت خاص دانشگاه خود و وضعیت عمومی سلامت خود را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
ریاضی یادآورشد: در این زمینه نقد و نظر‌ها برای بهبود کار جزو مهم‌ترین سرمایه ما محسوب می‌شود و بی‌تردید انتظار ما از دانشجویان این است که در این زمینه خوب عمل کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار