چگونگی تامین هرچه بیشتر امنیت و سلامت غذا در نشستی در رشت هم اندیشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛در نخستین نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری که صبح امروز در رشت برگزار شد، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه سلامت فرد ضامن سلامت جامعه است ، بر ارتقای هرچه بیشتر سلامت غذا در استان تاکید کرد.
 
احمد آقایی با بیان اینکه پیشگیری هر مشکل یا جرم نیاز به فرهنگ سازی دارد افزود: همه مسولان موظفند نسبت به فرهنگ سازی تولید، عرضه و مصرف مواد غذایی سالم در جهت تامین هرچه بیشتر سلامت افراد،اقدام سپس با متخلفان بدون اغماض برخورد کنند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 50هزارو 767اماکن عمومی شامل رستوران ها،مراکز پذیرایی،گردشگری، تولیدی و خدماتی در استان فعال است بر لزوم هرچه بیشتر نظارت و بازرسی مستمر دستگاه های متولی تاکید کرد.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ضمن قدردانی از مدیران دستگاه ها بویژه صدا و سیما در بحث فرهنگ سازی و کاهش جرایم، به تلاش ارزنده مدیران استان در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی در سال 95 خبر داد.
 
احمد آقایی افزود: پارسال 341هزارو 800پرونده کیفری و حقوقی در محاکم قضایی استان تشکیل شد که در حوزه  تشکیل پرونده کیفری 4درصد رشد و در زمینه تشکیل پرونده های حقوقی 2درصد کاهش داشتیم.
 
در ادامه این نشست همچنین دادستان عمومی و انقلاب استان با اشاره به اینکه باید نظارت های دستگاه های امر، بدون هماهنگی و به صورت مستمر انجام شود افزود: بازرسان باید مداوم به صورت محسوس و نامحسوس بر روند تهیه ، تولید و عرضه مواد غذایی نظارت و با قاطعیت با متخلفان برخورد کنند.
 
حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به تعطیلات تابستان و افزایش ورود گردشگران و همچنین ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: باید ضمن نظارت بر واحدهای پذیرایی- اقامتی، ضمن پخت و عرضه مواد غذایی سالم و باکیفیت، حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران نیز حفظ شود.
 
همچنین در ادامه این نشست تخصصی 2 ساعته اسلامی نماینده دانشگاه علوم پزشکی از کشف و معدوم کردن بیش از 85کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان خبر داد و افزود: مردم می توانند در صورت هرگونه شکایت و یا پیشنهاد به سامانه 190 وزارت بهداشت اطلاع دهند.
 
همچنین قشلاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان نیز در این نشست از اجرای طرح های مشترک نظارتی-بازرسی در سراسر استان خبرداد و افزود: در اجرای طرح نظارتی نوروز امسال 36واحد صنفی متخلف پلمپ شده است.
 
وی تصریح کرد:استفاده از رنگ صنعتی در طبخ غذا، تاریخ مصرف مواد غذایی، رعایت بهداشت محیط و فردی، نداشتن پروانه، قاچاق کالا و ارز از جمله مواردی است که در طرح های نظارتی مورد بازرسی قرار می گیرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.