گشت‌های تذکر لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر بسیج در بوستان‌ها و پارک‌های تربت جام راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، قنبری راد دادستان شهرستان تربت‌جام در جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان تربت‌جام گفت: هر فروشگاهی که با تذکر شفاهی و کتبی شئون اسلامی را رعایت نکند پلمپ می‌شود.

وی افزود: اگر در بازار فروشگاهی بخواهد ترویج بی‌بندوباری و اشاعه فرهنگی غربی را عرضه کند پس از تذکر شفاهی و کتبی در صورت عدم رعایت توسط دستگاه قضایی پلمپ می‌شوند.

دادستان شهرستان تربت‌جام گفت: اگر بازرسان اصناف در حوزه نظارت بر بازار به موارد مجرمانه برمی‌خورند اعلام تا بر اساس قانون با متخلفان برخورد شود.

قنبری رادافزود: ریشه برخی مشکلات در جامعه سیستم اداری و بانکداری است که نظارت کاملی اعمال نمی‌شود و وام دریافتی توسط مردم در غیر مسیر واقعی مصرف می‌شود که لازم است بافرهنگ سازی و آگاهی مردم به فقه اسلام این مسائل حل شود.

وی با اشاره به امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات گفت: اگر کارمند یک اداره تذکر بجا و قانونی به رئیس مجموعه بدهد و سپس مورد تهدید مدیر قرار گیرد رئیس تا انفصال‌ازخدمت مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد لذا مسئولان اجرایی ملزم به اجرای قانون می‌باشند.

بازاریابی شبکه‌ای به "اقتصاد مقاومتی" ضربه می‌زند

حجت‌الاسلام طاهری امام‌جمعه تربت‌جام هم در این جلسه با اشاره به عرضه محصولات فرهنگی در بازار گفت: برخی فروشندگان محصولات فرهنگی به‌طور مخفیانه و غیرمستقیم اقدام به عرضه محصولات غیراخلاقی، خلاف نظام و انقلاب می‌کنند که لازم است به‌طور محسوس و نامحسوس کنترل شود.

وی افزود: بازاریابی شبکه‌ای به "اقتصاد مقاومتی" ضربه می‌زند که معلوم نیست این بازاریابان محصولات داخلی یا خارجی عرضه می‌کنند که باید نظارت کامل اعمال گردد که آیا دلالی می‌کند و یا به نفع مشتری تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه تربت‌جام با تأکید بر برگزاری کلاس‌های آموزش فقه بازار خاطرنشان کرد: بازاریان برای رعایت مسائل اسلام نیازمند آموختن فقه بازار هستند که این کار موجب برکت به زندگی و کسب‌وکار می‌شود و حرکت‌های فرهنگی باید توسط بازاریان و مجمع صنفی پیگیری شود.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: تولید و اشتغال مهم‌ترین معروف در سال جاری است که مراکز آموزش عالی و عمومی به‌صورت عملیاتی برای اشتغال جوانان و حرفه‌آموزی ورود پیدا کنند.

وی خطاب به اعضای ستاد افزود: مصوبات جلسات ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان قانون هست و لازم‌الاجرا است و اگر تذکرات عملی نشود از طریق مجاری قانونی قابل‌پیگیری است.

راه‌اندازی گشت‌های تذکر لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر بسیج در پارک‌ها

ابوطالب جوان فرمانده سپاه تربت‌جام هم در این نشست گفت: گفتمان سازی امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان مغفول مانده است و لازم است دستگاه‌های فرهنگی به‌صورت عملیاتی برای احیای این فرضیه الهی وارد میدان شوند.

وی افزود: بسیج در دو بوستان بزرگ شهر برای اجرای فریضه امربه‌معروف ورود پیداکرده است که در بوستان شهدای گمنام فعالیت شروع و، اما در پارک گل‌ها منتظر واگذاری فضای مناسب از سوی شهرداری هست.

فرمانده سپاه تربت‌جام با اشاره به راه‌اندازی اکیپ‌های گشت امربه‌معروف در سطح شهر خاطرنشان کرد: ادارات عضو ستاد امربه‌معروف لازم است نیازهای اکیپ‌های گشت را فراهم نمایند که به‌صورت میدانی به ترویج لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه دهند.
انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.