کرمانشاه؛

تولید حدود 3 درصد برق کشور در نیروگاه بیستون

مدیرعامل نیروگاه بیستون استان کرمانشاه گفت: این نیروگاه حدود سه درصد برق کشور را تولید می‌کند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود میرزا عسگری در نشست خبری  امروز با اشاره به اهمیت برق در زندگی گفت: امروزه اهمیت برق هم پای آب شده، زیرا بدون برق حتی آب هم در دسترس افراد نخواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه متولی بهره‌برداری و نگهداری از دو واحد 320 مگاواتی بخاری بیستون و چهار واحد 25 مگاواتی گازی در نزدیکی اسلام آبادغرب هستیم، گفت: در مجموع ظرفیت تولید برق از این شش واحد 740 مگاوات است.

میرزا عسگری میزان مصرف برق استان را حدود 540 مگاوات اعلام و تصریح کرد: نیروگاه بیستون بیش از مازاد استان برق تولید می‌کند و این برق وارد شبکه سراسری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل نیروگاه بیستون خاطرنشان کرد: این نیروگاه سه درصد برق کشور را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در کنار تولید برق، نقش پایدار کننده شبکه سراسری برق در غرب کشور را نیز برعهده دارد، گفت: این مسئولیت حتی از تولید برق هم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

میرزا عسگری با بیان اینکه میزان تولید برق نیروگاه در سال گذشته در بخش واحدهای بخار چهار میلیون و 289 هزار و 350 مگاوات ساعت بود، افزود: این میزان نسبت به سال 1394 حدود 13 درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین میزان تولید برق واحدهای گازی اسلام آبادغرب 235 هزار و 803 مگاوات ساعت بود که این میزان نسبت به سال 1394، رشد 50 درصدی داشته است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع سال گذشته چهار میلیون و 615 هزار و 153 مگاوات ساعت برق در شش واحد نیروگاه تولید شد که این میزان نسبت به سال 1394، 15 درصد رشد داشته است.

در پایان این نشست خبرنگاران از بخش های مختلف نیروگاه بازدید کرده و مهندسین این نیروگاه به ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی تولید برق در نیروگاه پرداختند.
 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.