معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 16 درصد خانوارهای رفسنجان و انار سفیر سلامت آموزش‌ دیده دارند.

۱۵هزار سفیر سلامت در رفسنجان
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 16 درصد خانوارهای شهرستان‌های رفسنجان و انار سفیر سلامت آموزش‌ دیده دارند به طوری که 15 هزار نفر سفیر سلامت در این خانوارها وجود دارد.

جمالی زاده در همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی گفت : سه ‌هزار سفیر سلامت دانش ‌آموزی و 12 هزار سفیر سلامت خانوار در این دو شهرستان ثبت نام شده و آموزش های لازم را دیده اند.

وی  افزود: کتاب "راهنمای آموزش سفیران سلامت دانش‌آموزی" با سرفصل‌ هایی مربوط به تغذیه، کنترل استرس و ... معرفی و آموزش‌های لازم به این سفیران داده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان گفت: دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی، فشار خون بالا و غیره به دلیل تغییر سبک زندگی در خانواده ها رو به افزایش است و سن سکته‌ های قلبی و مغزی در جامعه کاهش یافته است.

وی  خاطر نشان کرد: برنامه خودمراقبتی و سفیران سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت تدوین شده است و خودمراقبتی و تربیت سفیران سلامت در چهار حیطه فردی، اجتماعی، سازمانی و گروه‌های خودیار تدوین شده و براساس زمان‌ بندی قرار است هر سال 10 درصد جمعیت زیرپوشش دارای سفیر سلامت باشند.

وی گفت: کاری که سفیران سلامت انجام می‌دهند براساس آموزش‌هایی است که دریافت می‌کنند و آن را به سایر افراد خانواده و جامعه منتقل می ‌کنند.

جمالی زاده بیان کرد: میزان مصرف نمک، چربی‌ها، قند و شکر در کشور ما بالاتر از میانگین جهانی بوده و از طرفی مصرف میوه و سبزیجات پایین ‌تر از میانگین جهانی است که این روش غلط باید اصلاح شود.

وی افزود: تا زمانی که مردم مراقب سلامتی خود نباشند حرکتی در جهت رشد و سلامتی خود و افراد خانواده و اجتماع صورت نخواهد گرفت.

استان کرمان چهار دانشگاه علوم پزشکی دارد و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شهرستان های رفسنجان و انار را پوشش می دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار