رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از آغاز طرح مبارزه با علف های هرز در مزارع این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علف های هرز به گروهی از گیاهان گفته می‌شود که برخلاف میل ظاهری در مزرعه یا باغ رشد می‌کنند و ممکن است بوته‌هایی از گندم در مزرعه جو دیده شود که به عنوان علف هرز حذف شوند هر چند که ارزش اقتصادی گندم از جو بیشتر باشد.

اغلب، علف های هرز با گیاه زراعی همزمانی رسیدن دارند در نتیجه موقع برداشت محصول بذرشان مخلوط می‌شود و باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود. آشنا شدن با وسعت خساراتی که از نظر کمی ‌و کیفی علف های هرز بر محصولات وارد می‌کنند ما را در برنامه ریزی صحیح مبارزه با علف های هرز مصمم‌تر خواهدکرد.

 امیر صفرپور رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از آغاز طرح مبارزه با علف های هرز در مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: این طرح به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب، کاهش عملکرد محصول و ...انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبارزه با علف های هرز پهن برگ و باریک برگ در سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان دهاقان انجام گرفته و همچنان ادامه دارد؛ افزود: به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب و مواد غذایی مصرفی در کشت اصلی و نهایتا جلوگیری از کاهش عملکرد محصول با استفاده از سموم شیمیایی (توفوردی گرانستار، تاپیک و برومیسید) با علف های هرز مبارزه شده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته مبارزه با علف های هرز مزارع در سطح ۵۰۰ هکتار گندم و ۳۰۰ هکتار جو در این شهرستان انجام شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.