مسئله پرداخت زکات باید در بین اقشار جامعه فرهنگ سازی شود و ما وظیفه داریم زمینه‌های لازم را برای این امر خطیر آماده نمائیم.

شیرمحمد شاکربرآبادی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر ستاد احیای زکات شهرستان تربت جام در شورای زکات بخش نیلشهر تربت جام با بیان اینکه گرفتن زکات یکی از وظایف حکومت اسلامی است گفت: با ما باید پرداخت زکات که خود جنبه اقتصادی دارد را با کمک دولت و ملت به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

دبیر ستاد احیای زکات شهرستان تربت جام با اشاره به مدیریت در نظام اسلامی مبتنی بر سه محوریت نماز، زکات و امربه معروف و نهی از منکر گفت: نماز نیاز ارتباط انسان با خدا، زکات نیاز ارتباط انسان به انسان و امربه معروف و نهی از منکر موجب صیانت از ارزشهای اسلامی است.

اکبری بخشدار بوژگان هم در ادامه فریضه زکات را معامله با خدا خواند و گفت: کسانی که به این فریضه الهی توجه ویژه‌ای می‌کنند به این معنی است که اسلام، نظام اسلامی و ولایت را پذیرفته اند.

وی با اشاره به همت بالای عاملین و موعدیان زکات با بیان اینکه مردم به روحانیت اعتماد کامل دارندافزود: گیرنده زکات در حقیقت مأمور خداوند متعال و منتخب، ولی زمانش برای دریافت حق الهی است و دهنده زکات نیز با چنین دیدی به آنان می‌نگرد.

مولوی رمضانی امام جمعه و ریاست شورای زکات بخش بوژگان شهرستان تربت جام هم با اشاره به کارکردهای زکات در زمینه‌های مختلف از قبیل: تقویت همبستگی عمومی مردم، ایجاد نشاط در مردم، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: در فریضه زکات می‌توان انقلاب جدیدی را در حوزه اقتصادی و معنوی مردم ایجاد کرد و سطح ارتباط مردم را با حکومت اسلامی افزایش داد و روحانیون، مبلغین و مروجین و اسلام شناسان بیشترین سهم را در ارتقاء این تفکر دارند.

وی افزود: فریضه زکات می‌تواند انقلاب جدیدی در حوزه اقتصادی و معنوی مردم ایجاد و پل ارتباطی مردم و نظام اسلامی را تقویت کند.

مولوی رمضانی تاکید کرد: با تقویت کردن اصول و مبانی دینی و اسلامی مردم، می‌توان پل ارتباطی آنان را با حکومت ولایی و اسلامی مستحکم‌تر کرد.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار